کارشناسان در مورد انفجار استارشیپ و خسارات آن به محیط زیست هشدار دادند

اسپیس ایکس برای نخستین بار آزمایش موشک غول پیکر استارشیپ را در فروردین امسال انجام داد که در نهایت با انفجار این موشک همراه بود. در حال حاضر نیز این شرکت برنامه‌ریزی‌های خود را برای پرتاب آزمایشی دوم انجام داده و منتظر دریافت مجوز است. این در حالی است که گزارش‌های جدید نشان می‌دهد انفجار […]

اسپیس ایکس برای نخستین بار آزمایش موشک غول پیکر استارشیپ را در فروردین امسال انجام داد که در نهایت با انفجار این موشک همراه بود. در حال حاضر نیز این شرکت برنامه‌ریزی‌های خود را برای پرتاب آزمایشی دوم انجام داده و منتظر دریافت مجوز است. این در حالی است که گزارش‌های جدید نشان می‌دهد انفجار موشک اولیه تبعات خطرناکی را برای محیط زیست داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در گزارش جدید بلومبرگ آمده است منطقه محل انفجار استارشیپ توسط مقامات آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته و در گزارشی اعلام شده است انفجار استارشیپ با ویرانگری‌های در محیط زیست همراه بود. در این بررسی مشخص شد در اثر انفجار موشک تکه‌هایی از بتن و دهانه عمیقی در سطح جذر و مد پدیدار شده است. همچنین این انفجار باعث سوختن مساحتی بالغ بر ۴ هکتار از پارک ایالتی تگزاس شد. همچنین جانورانی مانند خرچنگ‌های آبی و یا تخم بلدرچین در اثر این انفجار از بین رفته‌اند. طبق اعلام محققان این انفجار باعث به جا گذاشتن یک میدان زباله ۳۸۵ هکتاری شد که در آن تا فاصله ۸۰۰ متری شاهد پرتاب تکه‌های بتن بوده و اتش‌سوزی‌های نیز در اطراف انجام شده است.

پیش از این نگرانی‌ها در زمینه آزمایش موشک در این منطقه وجود داشته است. حتی یک گروه محیط زیستی نیز در اردیبهشت امسال نسبت به صدور تاییدیه پرتاب موشک از اداره هوانوردی آمریکا شکایت کرده و نسبت به عدم بررسی‌های زیست محیطی کافی این سازمان را متهم کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال