کارشناسان نسبت به احتمال وقوع جنگ در فضا هشدار دادند

کارشناسان نظامی معتقدند در صورت وقوع جنگ در فضا اثرات آن می تواند بسیار مخرب باشد. در واقع پی از آن زندگی بشر دچار تغییرات عمده خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارشناسان فضایی که در یک جلسه مطبوعاتی حضور داشتند اعلام کردند در صورت حمله به قصد از بین بردن […]

کارشناسان نظامی معتقدند در صورت وقوع جنگ در فضا اثرات آن می تواند بسیار مخرب باشد. در واقع پی از آن زندگی بشر دچار تغییرات عمده خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارشناسان فضایی که در یک جلسه مطبوعاتی حضور داشتند اعلام کردند در صورت حمله به قصد از بین بردن ماهواره ها علاوه بر سیستم موقعیت یاب جهانی، سیستم های بانکی و شبکه های برق نیز آسیب خواهند دید. این افراد خاطرنشان کردند که در صورت نابودی ماهواره های مورد استفاده زندگی انسان با مشکلات عدیده مواجه میشود و کشورهایی مانند روسیه و چین نیز تاکنون نشان دادند که می توانند به چنین کاری دست بزنند.

نینا آرمانگو، مدیر بخش نیروی فضایی ایالات متحده در مورد نابودی ماهواره روسی در سال گذشته اعلام کرد این اقدام به نوعی یک پیام و قدرت نمایی ارزیابی میشود.

وی در مورد کشور چین نیز گفت که به طور مشهود به دنبال قدرت نمایی خود در فضا است. این کارشناسان معتقدند حمله به ماهواره های مهم می تواند بسیار خطرساز باشد. اگر چه امکان دی ن آن با چشم غیرمسلح وجود ندارد، اما در صورت شروع عواقب آن از لحظه اول احساس خواهد شد. به عنوان مثال تخریب یکی از ماهواره های چین در سال ۲۰۰۷ بسیار غیرمسئولانه و عمدی بوده است.

برای حمله نظامی در فضا و قطع شبکه های ارتباطی دو روش وجود دارد. یکی از آنها حمله مستقیم به ماهواره است. بدین ترتیب که با موشک های ضد ماهواره یا امواج پارازیت می توان شبکه ارتباطی آن را ازبین برد. دیگری نیز وجود زباله های فضایی است. وجود تنها یک قطعه زباله فضایی می تواند باعث ایجاد مشکل برای دیگر ماهواره ها شود. به عنوان مثال عملیات ضد ماهواره ای روسیه با ایجاد ۱۵۰۰ قطعه زباله در فضا جان فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی را تهدید می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال