رشد انفجاری تجویز ایورمکتین در جهان برای درمان COVID-19

کارشناسان حوزه سلامت و گروه های پزشکی امریکا تلاش می کنند تا استفاده روزافزون از داروی انگلی اورمکتین که خودسرانه بمنظور درمان بیماری کرونا (ادعاهای غیر علمی که در فضای مجازی شایعه شده است) استفاده میشود را متوقف کرده و هشدار دهند که این دارو می تواند عوارض جانبی مضری را ایجاد کند. به گزارش […]

کارشناسان حوزه سلامت و گروه های پزشکی امریکا تلاش می کنند تا استفاده روزافزون از داروی انگلی اورمکتین که خودسرانه بمنظور درمان بیماری کرونا (ادعاهای غیر علمی که در فضای مجازی شایعه شده است) استفاده میشود را متوقف کرده و هشدار دهند که این دارو می تواند عوارض جانبی مضری را ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی آژانس خبری تکنا، با شروع موج چهارم کرونا بیشتر آمریکایی ها به ایورمکتین ، دارویی ارزان قیمت که برای کشتن کرم ها و سایر انگل ها در انسان و حیوانات استفاده می شود روی آورنده اند. همچنین در کشورهای دیگر از جمله هند و برزیل نیز به طور گسترده این دارو مورد استفاده قرار گرفته است. بر همین اساس جامعه پزشکان و داروسازان امریکا خواستار پایان فوری استفاده از این دارو برای مصرف عامه مردم شده اند.

دکتر رندی مک دونا داروساز در شهر آیووا گفت : در حال حاضر هیچ شواهد قوی ای وجود ندارد که نشان دهد انگل کش اورمکتین یک درمان خوب برای درمان یا پیشگیری از COVID-19 است. ایورمکتین توسط سازمان غذا و دارو برای درمان عفونت های کرم های گرد و سایر انگل های ریز در انسان و حیوانات مانند گاو ، اسب و سگ تأیید شده است. مصرف دوز بالای این دارو برای انسان دارو می تواند باعث تهوع ، استفراغ ، اسهال ، تشنج ، هذیان و حتی مرگ شود.

کارشناسان خاطرنشان کردند که تحقیقات اولیه آزمایشگاهی نشان داد که ایورمکتین هنگام تکثیر در سلولهای میمون ، سرعت تکثیر ویروس کرونا را کند می کند اما چنین مطالعاتی برای سنجش اثربخشی دنیای واقعی در انسان مفید نیستند و آنها به تحقیقات دیگری اشاره کردند که نشان می دهد دارو باید در سطوح 100 برابر دوز استاندارد داده شود تا اثرات ضد ویروسی در انسان داشته باشد.