استخراج و استعمار ماه از اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد

پس از اعلام وجود مواد معدنی و کمیاب در کره ماه بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی که در صنعت فضایی فعالیت دارند به فکر افتادند تا به ماه سفر کرده و معدن کاری در آنجا را شروع کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Oil Price، پس از اعلام ناسا  مبنی […]

پس از اعلام وجود مواد معدنی و کمیاب در کره ماه بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی که در صنعت فضایی فعالیت دارند به فکر افتادند تا به ماه سفر کرده و معدن کاری در آنجا را شروع کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Oil Price، پس از اعلام ناسا  مبنی بر وجود فلزات گرانبها در ماه، برنامه ریزی برای استخراج ماه در سال ۲۰۲۵ انجام گرفته است. محققان ناسا با استفاده از داده های ابزار فرکانس رادیویی مینیاتور که روی مرورگر ناسا قرار گرفته است تشخیص دادند که زیر سطح ماه تراک بالاتری از فلزاتی مانند آهن و تیتانیوم وجود دارد. این معادن در هنگام کشف یخ در پایین دهانه‌های منطقه قطب شمال ماه کشف شدند.

پس از اعلام ناسا مبنی بر وجود مقدار زیادی از فلزات زیر سطح ماه ،رئیس جمهور آمریکا تلاش کرده است تا دستور معدنکاری در ماه و سایر اجرام آسمانی را با هدف تجاری صادر کند. در این دستور بدون هیچگونه معاهده بین‌المللی ای آمریکا حق دارد اکتشاف تجاری و بازیابی استفاده از منابع در فضای بیرونی را انجام دهد. پیش از این نیز آمریکا معاهده ماه را که در آن هیچ کشوری حق فعالیت در فضا را نخواهد داشت، امضا نکرده بود. آژانس فضایی روسیه به نام روسکاسموس این اقدام ترامپ را محکوم کرده و آن را استعمار ماه عنوان کرده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال