پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ در بنچمارک OpenCL اسنپدراگون ۸ نسل یک را شکست داد

جدیدترین تراشه پرچمدار سامسونگ به نام اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز به یک پردازشگر گرافیکی است که در آن از معماری RDNA2 شرکت AMD استفاده شده است. نتایج بنچمارک این پردازنده که اکنون منتشر شده نشان می دهد این پردازنده دارای عملکرد بسیار بالا بوده به طوری که توانسته پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 را شکست […]

جدیدترین تراشه پرچمدار سامسونگ به نام اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز به یک پردازشگر گرافیکی است که در آن از معماری RDNA2 شرکت AMD استفاده شده است. نتایج بنچمارک این پردازنده که اکنون منتشر شده نشان می دهد این پردازنده دارای عملکرد بسیار بالا بوده به طوری که توانسته پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 را شکست دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بخش OpenCL اطلاعات مربوط به گوشی سامسونگ با شماره مدل SM-S908B را  نشان می‌دهد که در آن از ۸ گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید ۱۲ استفاده شده است. طرف دیگر گوشی موتورولا به نام XT2201-2 قرار دارد که در آن اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده شده. این دستگاهها به صورت آزمایشی و بهینه سازی نشده با هم مقایسه شدند. اما توانستند یک عملکرد کلی از پردازنده گرافیکی پرچمدار سامسونگ به ما نشان دهند.

پردازشگر گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA2 توانست با عملکردی بسیار بالاتر اسنپدراگون 8 نسل 1 را شکست دهد. البته این عملکرد نشان دهنده بهتر بودن تراشه سامسونگ در مقابل کوالکام نخواهد بود. این پردازنده قدرتمند شامل ۴ گیگابایت حافظه است که نوع VRAM یا DRAM بودن آن مشخص نیست.

 از طرفی این پردازنده دارای فرکانس ۵۵۵ مگاهرتزی است که پیش از این رقم ۱.۳ گیگاهرتز برای فرکانس آن شایعه شده بود. این پردازنده گرافیکی ظاهراً به ۳۸۴ پردازنده جریانی نیز مجهز است. پیکربندی آن نیز با چیزی که پیش از این سامسونگ معرفی کرده بود متفاوت است. در این آزمایش تراشه سامسونگ توانست امتیاز ۹1۴۳ را کسب کند در حالی که چیپ کوالکام تنها ۶۱۹۹ امتیاز کسب کرده است. با توجه به احتمال تغییر پیکربندی نهایی سامسونگ و آزمایشی بودن این نمونه ها نمی‌توان به طور کامل به این نتیجه بنچمارک اعتماد کرد. با این حال به نظر می‌رسد میان عملکرد این دو پردازنده فاصله زیادی باشد که در نمونه نهایی نیز احتمالاً پردازنده کوالکام نسبت به سامسونگ شکست خواهد خورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال