کابل ارتباطی ۳۷ هزار کیلومتری فیسبوک؛ طولانی‌ترین کابل زیردریایی دنیا

فیسبوک قصد دارد یک کابل به طول ۳۷ هزار کیلومتر از زیر دریا عبور دهد تا از طریق آن بتواند برای سه میلیارد نفر اینترنت پرسرعت و مقرون به صرفه ایجادکند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فیسبوک اعلام کرد قصد دارد طی پروژه 2Africa سهم کابل زیر آبی خود را به متراژ […]

فیسبوک قصد دارد یک کابل به طول ۳۷ هزار کیلومتر از زیر دریا عبور دهد تا از طریق آن بتواند برای سه میلیارد نفر اینترنت پرسرعت و مقرون به صرفه ایجادکند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فیسبوک اعلام کرد قصد دارد طی پروژه 2Africa سهم کابل زیر آبی خود را به متراژ ۳۷۰۰۰ کیلومتر در کف اقیانوس افزایش دهد. این پروژه برای اولین بار در ماه مه ۲۰۲۰ با آغاز برنامه‌های اولیه اعلام شد. طی این پروژه ۲۳ کشور آفریقا، خاورمیانه و اروپا به هم متصل خواهند شد. از طرفی پروژه جدید با اضافه کردن ۴۵ هزار کیلومتر دیگر تا هند و پاکستان نیز گسترش خواهد یافت.

پروژه جدید فیسبوک با همکاری شرکت‌های مخابراتی جهانی و با هدف ایجاد یک سیستم اینترنتی باز و فراگیر برای دسترسی به اینترنت شروع شده است. این کابل جدید با افزایش ظرفیت و قابلیت بالا می تواند ۱.۳ میلیون نفر را به اینترنت متصل کند. طراحی آن نیز به گونه ای است که با فراهم کردن اینترنت برای ۱.۲ میلیارد نفر در حالت کلی می تواند به ۳ میلیارد نفر خدمات رسانی کند. طراحی این کابل طوری انجام گرفته که می‌تواند تا ۵۰ درصدی عمق دفن در دریا قرار بگیرد. از طرفی امکان در دسترس بودن نیز فراهم خواهد بود. همچنین استقرار این کابل به گونه‌ای خواهد بود که از مکان های چالشی به دور باشد.

پیش از این نیز گوگل از پایان پروژه استقرار کابل اینترنت گریس هاپر زیر دریا به طول ۶۲۷۶ کیلومتر در اقیانوس اطلس و از نیویورک تا انگلیس و اسپانیا خبر داده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال