داده های هوش مصنوعی فیسبوک پس از تاریخ انقضا فراموش می‌شوند

افزایش حجم اطلاعات و پردازش آنها به طور روزانه در حال افزایش است و نگهداری آنها به سیستم هایی با ظرفیت های بالا نیاز خواهد داشت .این مورد در سیستم های هوش مصنوعی به مراتب بیشتر خواهد بود. از این رو فیسبوک تلاش دارد تا از طریق حذف داده های منقضی شده، دسته بندی آنها […]

افزایش حجم اطلاعات و پردازش آنها به طور روزانه در حال افزایش است و نگهداری آنها به سیستم هایی با ظرفیت های بالا نیاز خواهد داشت .این مورد در سیستم های هوش مصنوعی به مراتب بیشتر خواهد بود. از این رو فیسبوک تلاش دارد تا از طریق حذف داده های منقضی شده، دسته بندی آنها را توسط هوش مصنوعی آسان تر کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان فیسبوک روش جدیدی به نام Expire-Span را توسعه دادند تا بتوانند از طریق آن مشکلات مربوط به داده های قدیمی هوش مصنوعی را برطرف کنند.

در این روش اطلاعات با توجه به کاربردشان در شبکه شناسایی و بنا بر آن یک تاریخ انقضا برای آن تعیین می شود. داده های با اهمیت تاریخ انقضای دورتری خواهند داشت و به همین ترتیب بقیه اطلاعات شناسایی و طبقه بندی میشوند. در نهایت اطلاعاتی که بیشتر با شبکه مرتبط باشند نگهداری شده و اطلاعات کم اهمیت به مرور زمان فراموش خواهند شد. این روش در مورد اطلاعات جدید وارد شده تکرار خواهد شد.

در هر صورت انجام عمل فراموشی در سیستم هوش مصنوعی می تواند کار مشکلی محسوب شود. زیرا این سیستم به صورت کدهای ۰ و ۱ برنامه‌ریزی شده که تنها قادر است اطلاعات را نگهداری کرده و یا آنها را از بین ببرد. پیش از این برای کم حجم کردن اطلاعات از نسخه کیفیت پایین آن داده ها استفاده می‌شد که در نهایت کیفیت اطلاعات ارزشمند نیز کاهش می یافت. فراموشی اطلاعات کم اهمیت در مراحل اولیه تحقیق قرار دارد و محققان تلاش خواهند کرد تا حافظه های هوش مصنوعی را توسعه داده تا در آینده شاهد حافظه هایی شبیه انسان باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال