اعتراض فیسبوک و گوگل به قابلیت جدید IOS 14 نسبت به ردگیری کاربران

قابلیت جدید در IOS 14  به کاربران امکان می دهد تا بهتر بتوانند از حریم خصوصی خود محافظت کنند. بدین ترتیب کلیه شرکتهای تبلیغ کننده که از کلیپ‌بورد کاربران کپی می کنند شناسایی می شوند. در نسخه بتای این سیستم عامل تعداد محدودی از کاربران در حال استفاده از آن هستند مشکلاتی را برای شرکتهای […]

قابلیت جدید در IOS 14  به کاربران امکان می دهد تا بهتر بتوانند از حریم خصوصی خود محافظت کنند. بدین ترتیب کلیه شرکتهای تبلیغ کننده که از کلیپ‌بورد کاربران کپی می کنند شناسایی می شوند. در نسخه بتای این سیستم عامل تعداد محدودی از کاربران در حال استفاده از آن هستند مشکلاتی را برای شرکتهای تبلیغ دهنده به وجود آورده است. در این قابلیت ردگیری داده ها به وسیله اپلیکیشن ها نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند این تنظیمات را نیز تغییر دهند. بدین ترتیب شرکت های تبلیغ دهنده در اروپا از این قابلیت بسیار ناراضی هستند. اپل معتقد است شرکتهای تبلیغ دهنده باید روش جدیدی را برای ردگیری کاربران استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تبلیغ دهندگان باروش ردگیری کاربران و شناسایی علاقمندی آنها تبلیغات هدفمندی را نمایش می دهند. اما با انتشار نسخه جدید IOS 14 دیگر امکان ردگیری کاربران وجود ندارد.ردگیری کاربران از طریق اپلیکیشن و وب سایت های متنوع که کاربر آن ها را دنبال می کند انجام می گیرد. بدین ترتیب شرکت های تبلیغ دهنده می توانند علاقه‌مندی‌های کاربران را بشناسند و بر مبنای آن تبلیغات مورد نیاز کاربر را به وی نمایش دهند. اکنون کلیه این اپلیکیشن ها باید مجوز ردگیری تبلیغاتی را به کاربر نمایش دهند و بدین ترتیب کاربر می تواند پیامهای هشدار را رد یا اجازه ردگیری را صادر کند.

این موضوع بسیاری از شرکت های تبلیغاتی اروپا را نگران کرده است و برخی از آنها که به فیس‌بوک و گوگل تعلق دارند به این قابلیت اعتراض کردند. اپل معتقد است که این قابلیت به کاربران کمک می کند تا به طور شفاف استفاده کنندگان از اطلاعات آنها را بشناسند. البته این شرکت اعلام کرده است که ابزار جدیدی را ارائه خواهد کرد که از طریق آن ردگیری داده‌های ناشناس ممکن باشد .این ابزار بدون هیچ پیام هشداری می‌تواند داده های غیر شخصی را جمع آوری کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال