اپ‌های فیسبوک باعث خالی شدن باتری گوشی‌ها می‌شوند

یکی از کارمندان سابق فیسبوک اخیراً ادعایی را مطرح کرد که در آن به خالی شدن شارژ باتری گوشی‌های کاربران اشاره دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارمند سابق فیسبوک مدعی شد این شرکت بصورت عمدی از طریق اپ‌های خود شارژ باتری گوشی‌های کاربران را خالی می‌کند. از مدت‌ها پیش تاکنون گزارش‌هایی […]

یکی از کارمندان سابق فیسبوک اخیراً ادعایی را مطرح کرد که در آن به خالی شدن شارژ باتری گوشی‌های کاربران اشاره دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارمند سابق فیسبوک مدعی شد این شرکت بصورت عمدی از طریق اپ‌های خود شارژ باتری گوشی‌های کاربران را خالی می‌کند. از مدت‌ها پیش تاکنون گزارش‌هایی در مورد مصرف بالای باتری توسط اپ‌های فیسبوک منتشر شده بود.

طبق گزارش نیویورک پست، یکی از کارمندان سابق فیسبوک به نام جورج هیوارد اعلام کرد شرکت‌های فناوری برای آزمایش اپ‌های خود بطور مخفیانه شارژ باتری گوشی‌های کاربران را خالی می‌کنند. این کار از طریق فرایندی به نام آزمایش منفی انجام می‌گیرد. هدف از این کار نیز آزمایش قابلیت‌های مختلف اپلیکیشن‌ها است. به عنوان مثال برای بارگذاری تصاویر در شرایط باتری خالی چگونه خواهد بود. به گفته هیوارد دلیل اخراج وی از فیسبوک نیز همین اجتناب از مشارکت در آزمایش منفی بوده است.

هیوارد پس از اخراج از متا در تاریخ نوامبر ۲۰۲۲، از این شرکت در دادگاه فدرال شکایت کرد. وکیل هیوارد در این پرونده در مورد این موضوع اعلام کرد خالی کردن شارژ باتری کاربران در زمان‌های بخصوص که نیاز به تماس با اورژانس یا پلیس است، می‌تواند کاربران را به خطر بیاندازد. البته این شکایت به دلیل مفاد قرارداد طرفین لغو شد.

هیوارد در زمان فعالیت در فیسبوک از انجام آزمایش منفی سر باز زد. وی در آن زمان سندی مبنی بر آموزش آزمایش منفی دریافت کرده بود. وی می‌گوید پس از خواندن این سند متوجه شدم که فیسبوک پیش از این نیز چنین آزمایش‌هایی انجام داده بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال