شکایت فیسبوک از یک سایت فروشنده لایک و کامنت جعلی

فیسبوک از یک شرکت به دلیل فروش لایک و کامنت جعلی اینستاگرام شکایت کرده است. فیس‌بوک به عنوان مالک اینستاگرام در بیانیه ای اعلام کرده که از شرکت Nakrutka شکایت کرده است. فیسبوک در این بیانیه گفته است این شرکت از بات ها و نرم افزارهای خودکار استفاده کرده و کامنت و لایک جعلی و […]

فیسبوک از یک شرکت به دلیل فروش لایک و کامنت جعلی اینستاگرام شکایت کرده است. فیس‌بوک به عنوان مالک اینستاگرام در بیانیه ای اعلام کرده که از شرکت Nakrutka شکایت کرده است. فیسبوک در این بیانیه گفته است این شرکت از بات ها و نرم افزارهای خودکار استفاده کرده و کامنت و لایک جعلی و یا حتی فالور جعلی نیز به کاربران اینستاگرام فروخته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فیسبوک در شکایت از شرکت مورد نظر اعلام کرده قصد دارد از توسعه دهنده ای به نام MobiBurn نیز شکایت کند. زیرا این توسعه دهنده نرم‌افزارهای مخرب ای را وارد بازار کرده که از طریق آن می‌تواند داده‌های فیس‌بوک را جمع‌آوری کند. برخی محققان امنیتی پیش از این در مورد خطرات مربوط به نرم افزار مربوط به MobiBurn اخطار داده بودند. زیرا این برنامه اطلاعاتی مانند نام، منطقه زمانی، آدرس ایمیل و جنسیت را از کاربران فیسبوک درخواست میکرده است. پس از آن فیسبوک به این شرکت درخواست همکاری داده اما MobiBurn از همکاری با فیسبوک نیز امتناع کرده است.

پیش از این فیسبوک چندین شرکت دیگر را به نقض قوانین پلتفرم خود متهم کرده بو به طور مثال در اوایل سال جاری میلادی نیز از یک شرکت اسپانیایی به دلیل فروش لایک جعلی اینستاگرام و سوء استفاده از داده ها شکایت کرد. سال گذشته نیز یک کمپانی نیوزلندی به نام سوشال مدیا به دلیل فروش لایک و تبلیغ غیرمعمولی پست ها مورد شکایت فیسبوک قرار گرفته بود. همین موضوع یعنی ارائه خدمات جعلی حدود ۹.۴ میلیون دلار برای فیسبوک سود داشته است. پرونده های این چنینی معمولا با پرداخت غرامت به فیسبوک خاتمه می یابند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال