فیس‎‌بوک به ایجادکنندگان محتوای ویدئویی اصیل اجازه می‎دهد از ویدئوهای دزدیده شده درآمدزایی کنند

درست همانند با یوتیوب، فیس‎بوک با این مشکل روبرو بوده است که افراد مختلف محتوای اصیل را دزدیده و آن را به اسم خود دوباره منتشر می‎کنند. این می‎تواند برای افرادی که امیدوار هستند از طریق ویدئوهایی که می‎سازند درآمدزایی کنند، ناراحتی به وجود آورد، اما جای نگرانی وجود ندارد چون فیس‎بوک در تلاش بوده […]

درست همانند با یوتیوب، فیس‎بوک با این مشکل روبرو بوده است که افراد مختلف محتوای اصیل را دزدیده و آن را به اسم خود دوباره منتشر می‎کنند. این می‎تواند برای افرادی که امیدوار هستند از طریق ویدئوهایی که می‎سازند درآمدزایی کنند، ناراحتی به وجود آورد، اما جای نگرانی وجود ندارد چون فیس‎بوک در تلاش بوده خود را به عنوان یک پلت‎‏فرم ویدئویی قانونی‎تر معرفی کند و در خصوص این قضیه به راه‎حلی دست یافته است.

شرکت فیس‎بوک طی انتشار خبری برای اهالی رسانه اعلام کرده است که آن‎ها در ابزار مدیر حقوق (Rights Manager ) خود بهبودهایی صورت داده‎اند که به خالقین محتوا در مدیریت آثار خود کمک می‎کند. یکی از این بهبودها به صورت اعمالی است که به صورت خودکار اجرا می‎شوند، یعنی گزینه‎هایی را شامل شده که امکان تنظیم آن‎ها توسط کاربر در این ابزار وجود دارد تا هر زمان که محتوای دارای حق کپی‎رایت آن‎ها کشف شود، به صورت خودکار اجرا شوند.

یکی از این گزینه‎ها جلوگیری از به نمایش گذاشتن محتوا و دیگری ادعای درآمد‎های ناشی از تبلیغات است. براساس گفته‎ی فیس‎بوک، این قابلیت “به مالکین صاحب حقوق اجازه می‎دهد اگر یک Ad Break در محتوایی اجرا شده باشد که با فایل رفرنس مالک حقوق همخوانی دارد، سهمی از پول به دست آورده شده را مدعی شوند. ما هم‎چنان در مراحل اولیه‎ی تست Ad Break هستیم، اما این گزینه ممکن است قابلیتی باشد که مالکین حقوق انحصاری بخواهند در آینده از آن استفاده کنند.”
این‎که این اقدام فیس‎بوک به مالکین دارای ویدئوهای با حق کپی‎رایت که دزدیده و تحت نام دیگری دوباره منتشر می‎شوند، کمکی خواهد کرد یا نه را بایستی صبر کرد و دید اما این شرکت با انتشار این ابزار امیدوار است به اندازه‎ای مفید واقع شود که محتواسازان بیشتری به این پلت‎فرم رو آورند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال