فیسبوک تکنیک‌های رمزگذاری پیچیده و جدیدی را برای هدست‌های واقعیت مجازی توسعه می‌دهد

همانطور که در جریان هستید، شرکت فیسبوک تلاش زیادی برای ورود پر قدرت به دنیای هدست‌های واقعیت مجازی داشته و این شرکت با خریداری کردن کمپانی Oculus VR و اضافه کردن پشتیبانی از حالت 360 درجه، به دنبال ارائه‌ی راه‌های جدید و پیچیده برای بهبود این تکنولوژی می‌باشد. اینگونه که مهندس نرم‌افزار شرکت فیسبوک، آقای David Pio […]

همانطور که در جریان هستید، شرکت فیسبوک تلاش زیادی برای ورود پر قدرت به دنیای هدست‌های واقعیت مجازی داشته و این شرکت با خریداری کردن کمپانی Oculus VR و اضافه کردن پشتیبانی از حالت 360 درجه، به دنبال ارائه‌ی راه‌های جدید و پیچیده برای بهبود این تکنولوژی می‌باشد.

اینگونه که مهندس نرم‌افزار شرکت فیسبوک، آقای David Pio در این مورد توضیح داده، ترکیب کردن تکنولوژی 360 درجه و همچنین واقعیت مجازی، چالش‌های مهندسی زیادی را می‌طلبد. فیسبوک نیز قصد دارد راه‌هایی جدید و موثر را در این زمینه پیدا نموده و آنها را بدون هیچ مشکلی، به توسعه‌دهندگان معرفی نماید.

برای رسیدن به این موضوع، فیسبوک نرم‌افزاری را توسعه داده که می‌تواند به کمک نقشه‌برداری مکعبی، ویدئوهای 360 درجه را اصطلاحا به لایه‌های طرح‌ریزی شده و فاصله‌ای استوانه‌ای تغییر دهد. از این تکنیک نیز عمدتا در کارهای گرافیکی که در آن، هدف نشان دادن تصاویر در فاصله‌ی بسیار دور از بیننده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حال اگر بخواهیم همین موضوع را در واقعیت مجازی نیز دنبال نماییم، کار کمی سخت‌تر می‌شود، مخصوصا اینکه با افزایش رزولوشن، نرخ فریم نیز افزایش پیدا می‌نماید. حال مهندسین فیسبوک به کمک نرم‌افزار جدید خود، مکعب‌های ایجاد شده را به طرح‌های هرمی تبدیل می‌نمایند که می‌تواند بدون کاهش کیفیت تصاویر، ویدئوها را به صورت 360 درجه پیش روی بیننده قرار دهند.

فیسبوک مدعی شده که استفاده از نقشه‌برداری مکعبی می‌تواند اندازه‌ی فایل ایجاد شده را تا 25 درصد کاهش دهد در حالی که در سیستم طرح‌های هرمی، این کاهش حجم به نزدیک 80 درصد می‌رسد که رقمی قابل توجه می‌باشد.

اگر همانطور که انتظار می‌رود، واقعیت مجازی بخواهد قدم بعدی دنیای تکنولوژی و چیزی باشد که بیشتر شرکت‌ها بدان روی خواهند آورد، باید از این پس شاهد پیشرفت‌ها و تلاش‌های بسیار زیادی سازندگان و شرکت‌های مختلف در این زمینه باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال