تلاش فیسبوک برای افزودن توانایی شنوایی فرا انسانی به عینک های واقعیت افزوده

پروژه جدید فیسبوک تلاش دارد تا توانایی شنوایی فرا انسانی را به عینک های واقعیت افزوده اضافه کند. بدین ترتیب تجربه استفاده از این گجت های پوشیدنی به بالاترین حد ممکن خواهد رسید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فیسبوک با کمک محققان آزمایشگاه های واقعیت افزوده تلاش دارد تا با استفاده از […]

پروژه جدید فیسبوک تلاش دارد تا توانایی شنوایی فرا انسانی را به عینک های واقعیت افزوده اضافه کند. بدین ترتیب تجربه استفاده از این گجت های پوشیدنی به بالاترین حد ممکن خواهد رسید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فیسبوک با کمک محققان آزمایشگاه های واقعیت افزوده تلاش دارد تا با استفاده از تجهیزات پیشرفته و اتاقهایی با طراحی ویژه صدای مجازی را مانند صدای واقعی دستکاری کند. محققان فیسبوک مدعی هستند با استفاده از تکنولوژی های توسعه داده شده قادرند صداهای مجازی را به گونه ای تولید کنند که قابلیت تشخیص صدای واقعی از آن امکان‌پذیر نباشد.

از دیگر اهداف محققان فیسبوک که بسیار بلندپروازانه نیز خواهد بود توانایی شنوایی فرا انسانی برای شنوایی انسان است. محققان با بررسی نحوه تشخیص صدا توسط مغز و فاکتورهای متنوع دیگر به این نتیجه رسیدند که مواردی مانند شکل هندسی اتاق و همچنین شکل گوش انسان ها و حجم صدا همیشه متغیر خواهد بود. البته سرعت شنوایی در گوش ها نیز متفاوت است و با توجه به قرارگیری سر یک گوش معمولاً زودتر از گوش دیگر صدا را میشنود.

برای ایجاد قدرت شنوایی فرا انسانی فناوری جدیدی طراحی شده که در آن در محیط‌های پرنویز نیز امکان شنود وجود خواهد داشت. این فناوری صدای مورد نظر را تقویت و بقیه صداها را در یک مکان شلوغ تضعیف می کند. در این تکنولوژی صداهای مختلف از طریق میکروفون دریافت می شوند و با بررسی حرکات سر و چشمان کاربر علاقه وی به شنیدن کدام صدا مشخص خواهد شد. فیسبوک حدود سه سال پیش توسعه عینک افزوده خود را آغاز کرده و هنوز زمان عرضه آن به بازار مشخص نشده است. اما احتمالاً تمام این تکنولوژی ها در آن به کار گرفته خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال