تلاش فیسبوک برای استفاده از چیپ های سرور اختصاصی با هدف کاهش هزینه ها

فیسبوک قصد دارد از چیپ های سرور اختصاصی خود استفاده کند تا از این طریق وابستگی خود را به شرکت‌هایی مانند اینتل و کوالکام کاهش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شبکه اجتماعی فیسبوک تلاش دارد تراشه‌های اختصاصی خود را برای به کارگیری در دیتاسنترها آماده کند. وظیفه این تراشه ها نیز […]

فیسبوک قصد دارد از چیپ های سرور اختصاصی خود استفاده کند تا از این طریق وابستگی خود را به شرکت‌هایی مانند اینتل و کوالکام کاهش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شبکه اجتماعی فیسبوک تلاش دارد تراشه‌های اختصاصی خود را برای به کارگیری در دیتاسنترها آماده کند. وظیفه این تراشه ها نیز استفاده در یادگیری ماشینی مانند الگوریتم پیشنهاد محتوای فیسبوک خواهد بود. علاوه بر آن در گزارش های اخیر در مورد پردازنده دیگر فیسبوک صحبت شده است که وظیفه آن کدگذاری ویدیو ها است. این پردازنده قادر است کیفیت ویدئوها را افزایش دهد.

 در واقع فیسبوک با این اقدام دو هدف را مدنظر گرفته است. کاهش وابستگی به شرکت‌های سازنده چیپست و همچنین کاهش تولید گازهای گلخانه ای توسط دیتاسنترهای موجود.

فسیبوک قصد دارد تا از تراشه های جدید درکنار تراشه های موجود در روی دستگاه ها استفاده کند به طوری که تمامی پردازنده های موجود تعویض نخواهد شد و هنوز این شرکت وابستگی اندکی به شرکت هایی مثل کوالکام و اینتل خواهد داشت. البته تولید چیپست های سفارشی برای فیسبوک کار سختی نخواهد بود. این شرکت پیش از این نیز بخش‌هایی را برای تولید سفارشی توسعه داده بود.

طبق گفته سخنگوی فیسبوک این شرکت با توسعه مشارکت همکاری با کمپانی های سیلیکون ولی عملکرد خود را بهتر کرده و همچنین به دنبال کاهش مصرف برق است. وی گفت فیسبوک فعلا قصد انتتشار برنامه‌های جدید خود را ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال