آغاز ساخت سیستم عامل اختصاصی توسط فیسبوک

فیسبوک قصد دارد تا با استخدام یکی از توسعه دهندگان ویندوز، سیستم عامل اختصاصی خود را بسازد. این اقدام با هدف کاهش وابستگی به گوگل انجام خواهد شد. اکنون بسیاری از سخت افزارهای این شرکت از جمله عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، به‌خصوص برند Oculus به سیستم عامال اندروید متکی هستند. فیسبوک برای کاهش […]

فیسبوک قصد دارد تا با استخدام یکی از توسعه دهندگان ویندوز، سیستم عامل اختصاصی خود را بسازد. این اقدام با هدف کاهش وابستگی به گوگل انجام خواهد شد. اکنون بسیاری از سخت افزارهای این شرکت از جمله عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، به‌خصوص برند Oculus به سیستم عامال اندروید متکی هستند. فیسبوک برای کاهش این وابستگی دست به کار شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک‌نیوز، این نقشه از درگیری های پیش آمده بین فیسبوک و گوگل نشات گرفته و پس از آن فیسبوک اعلام کرد که بر اساس نیازهای عینک های واقعیت افزوده، به گزینه های دیگری مانند همکاری با سایر شرکت ها و یا سیستم عامل اختصاصی تمرکز خواهیم کرد.

ساخت سیستم عامل اختصاصی برای فیسبوک مزیت هایی نیز دارد. زمان زیادی است که این شرکت بخاطر نبود یک سیستم عامل اختصاصی در مقابل دیگر شرکت های بزرگ تسلیم شده است. علاوه بر آن بخاطر مسائل مربوط به حفظ حریم شخصی بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. فیسبوک اولین اقدام برای استقلال خود را ز طریق اختصاص یک دفتر کار 770 هزار فوت مربعی آغاز کرده است. یک فضای دائمی که کاربران میتوانند بطور آزادانه از آن بازدید و در آن با محصولات مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مانند هدست‌های Oculus Quest و نمایشگرهای هوشمند Facebook Portal بازی کنند. اختصاص فضایی برای خرده فروشی به عنوان تلاش این شرکت برای رقابت با فروشگاههای اپل و مایکروسافت خواهد بود.

فیسبوک با استفاده از ابتکارات سخت افزاری خود توانسته است درآمد مبتنی بر تبلیغات خود را افزایش دهد. با استفاده از اعمال افراد در بکارگیری این سخت افزارها، داده های بالقوه و پرسودی برای فیسبوک جمع آوری خواهد شد. بطوریکه سود حاصل از هدست‌های Oculus، نمایشگرهای Portal و فناوری ذهن‌خوان هیچ کدام به سود فیسبوک از تبلیغات نخواهد رسید. البته همه اینها مانع از حرکت این شرکت به سمت گجت های اجتماعی نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال