مسنجر فیسبوک دستیار هوشمند “M” را دریافت کرد

مسنجر فیس‎بوک مجهز به دستیار جدیدی به اسم ” Messenger M” شده است. عملکرد این قابلیت به صورت زیر خواهد بود: کاربر می‎تواند براساس موضوع مکالمه‎ی خود پیشنهاد به انجام اعمال مختلف را (مستقیما از صفحه‎ی پیام‎دهی) دریافت کند. البته تمامی این قابلیت‎ها آشنا به نظر می‎رسد و نام “Google Assistant” را تداعی می‎کند. بایستی […]

مسنجر فیس‎بوک مجهز به دستیار جدیدی به اسم ” Messenger M” شده است. عملکرد این قابلیت به صورت زیر خواهد بود: کاربر می‎تواند براساس موضوع مکالمه‎ی خود پیشنهاد به انجام اعمال مختلف را (مستقیما از صفحه‎ی پیام‎دهی) دریافت کند. البته تمامی این قابلیت‎ها آشنا به نظر می‎رسد و نام “Google Assistant” را تداعی می‎کند.

بایستی اما گفت که دستیار هوشمند “M” یک دستیار کامل همانند با نمونه‎های موجود در گوشی‎های هوشمند نیست. بیشتر چیزی مشابه با معرفی اولیه‎ی Google Assistant در اپلیکیشن Allo گوگل را شاهد هستیم (تفاوت اصلی این است که اپلیکیشن مسنجر فیس‎بوک در حال حاضر ماهیانه یک میلیارد کاربر فعال دارد). M می‎تواند از طریق حبابی که به صورت پنجره‎ای باز می‎شود پیشنهادات خود مانند ارسال پول به دوستان، درخواست ماشین با استفاده از اپلیکیشن‎های مربوطه و هماهنگی برنامه‎ها با دوستان را ارسال کند.

اگر بخواهیم مثال بزنیم بایستی گفت زمانی که از کاربر موقعیت فعلی او پرسیده می‎شود، M اشتراک‎گذاری موقعیت را به کاربر پیشنهاد می‎دهد. کاربر حتی می‎تواند با آهسته ضربه زدن بر روی حباب باز شده و نگه‎داشتن آن با پیشنهاد بیشتری روبرو شود. سوایپ به یک طرف باعث رد کردن پیشنهاد می‎شود.

قابلیت‎های اصلی دستیار هوشمند Messenger M به صورت زیر هستند:

  • پیشنهاد استیکرها
  • درخواست یا ارسال پول
  • به اشتراک‎گذاری موقعیت
  • برنامه‎ریزی با دوستان (ایجاد یک یادآور برای افراد دخیل در گفتگو)
  • ایجاد سیستم‎ نظرخواهی در گفتگوهای گروهی
  • درخواست ماشین توسط اپلیکیشن‎های Uber یا Lyft

در حال حاضر، Messenger M در اختیار کاربران اندروید و iOS اپ مسنجر فیس‎بوک در آمریکا قرار گرفته است. کاربران جهانی این اپلیکیشن نیز به زودی این به‎روزرسانی را دریافت خواهند کرد. فیس‎بوک می‎گوید که ما بایستی منتظر دیدن قابلیت‎های بیشتری از سوی این هوش‎مصنوعی باشیم که تجربه‎ی نهایی کار با آن را بالا می‎برد.

لازم به ذکر است اگر کاربر هیچ‎کدام از قابلیت‎های این دستیار را دوست ندارد، می‎تواند به راحتی از بخش تنظیمات آن را غیرفعال کند.