فیسبوک سرویس جدید یادآوری خاطرات، On This Day را راه‌اندازی می‌کند

تاکنون شبکه اجتماعی محبوب فیس‌بوک همیشه کوشیده است تا با ارائه ویژگی‌های و سرویس‌های جدید، کاربران را غافلگیر کرده و خود را بیشتر به آنان نزدیک کند. این شبکه قصد دارد به‌زودی قابلیت جدیدی را با نام “On This Day” راه‌اندازی کند که همان‌طور از نام این سرویس پیداست، تمام اتفاقات، خاطرات و محتوایی که […]

تاکنون شبکه اجتماعی محبوب فیس‌بوک همیشه کوشیده است تا با ارائه ویژگی‌های و سرویس‌های جدید، کاربران را غافلگیر کرده و خود را بیشتر به آنان نزدیک کند.
این شبکه قصد دارد به‌زودی قابلیت جدیدی را با نام “On This Day” راه‌اندازی کند که همان‌طور از نام این سرویس پیداست، تمام اتفاقات، خاطرات و محتوایی که کاربران در سال‌های گذشته در پروفایل خود به اشتراک گذاشته‌اند را به تاریخ روز یادآوری می‌کند.
هدف از ارائه این سرویس این است که دسترسی به نوشته‌های گذشته، تصاویر قدیمی و خاطراتی که در این شبکه اجتماعی منتشر شده‌اند را برای کاربران آسان‌تر کند و به عبارتی نقش یک آلبوم خاطرات را ایفا کرده و خط سیر زمان را به آنان نشان دهد.
این سرویس به صورت همزمان‌، هم روی محتوای منتشر شده و هم پست‌هایی که کاربر روی آن تگ شده کار می‌کند و امکان جستجو، حذف و ویرایش تمامی پست‌ها، تصاویر قدیمی و تصاویر تگ شده کاربران از سال‌های گذشته که در تاریخ امروز منتشر شده‌اند را به صورت یکجا به کاربران ارائه می‌دهد.
بد نیست بدانید که فقط خود کاربر می‌تواند صفحه مربوط به این سرویس را ببیند و این صفحه برای دوستانش نمایش داده نخواهد شد. با این وجود می‌توان انتخاب کرد که چه چیزهایی از این صفحه برای دوستان نمایش داده شود.
این قابلیت هنوز برای تمام کاربران فعال نشده است، ولی در صورت فعال شدن با کلیک روی گزینه مربوطه، جستجوی عنوان “one this day” و یا با آدرس facebook.com/onthisday  هم در نسخه وب و هم در اپلیکیشن موبایل شبکه اجتماعی فیس‌بوک، قابل مشاهده بوده و در دسترس قرار خواهد گرفت.