فیسبوک علت قطعی چندین ساعته را تغییرات پیکربندی روتر ها اعلام کرد

پس از اینکه برای چندین ساعت سرویسهای فیسبوک مانند فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام از دسترس خارج شده بود. بسیاری از کاربران جهان و البته اقتصاد جهانی دردسرهای زیادی را متحمل شدند. هم اکنون که این سرویس ها به حالت عادی بازگشته اند دلیل قطعی آن توسط فیسبوک اعلام شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

پس از اینکه برای چندین ساعت سرویسهای فیسبوک مانند فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام از دسترس خارج شده بود. بسیاری از کاربران جهان و البته اقتصاد جهانی دردسرهای زیادی را متحمل شدند. هم اکنون که این سرویس ها به حالت عادی بازگشته اند دلیل قطعی آن توسط فیسبوک اعلام شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فیسبوک دلیل قطعی ۶ ساعته سرویس‌های خود را پیکربندی روتر های خود و تغییرات آن اعلام کرده است. البته می‌توان امیدوار بود با هک و دسترسی به داده های کاربران مواجه نبوده است.

به گفته فیسبوک ماشین های این شرکت در برقراری ارتباط با یکدیگر دچار مشکل شدند. به طوری که اختلال ایجاد شده با تاثیر روی دیتاسنترها باعث توقف فعالیت های سرویس‌های دیگر شده است. هنوز فیسبوک جزئیات دقیق تری از این قطعی منتشر نکرده است. پس از این موضوع مارک زاکربرگ پستی را در فیسبوک منتشر کرد که در آن علاوه بر خبر بازگشت به حالت عادی پلتفرم‌ها از کاربران نیز عذرخواهی کرد.

به گفته کارشناسان آپدیت اشتباه BGP یا همان پروتکل مسیریابی خارجی باعث ایجاد اختلال و پاک کردن اطلاعات مسیریابی DNS فیسبوک و همچنین دسترسی شبکه ها شده بود. از سال ۲۰۱۹ تا کنون این بدترین قطعی برای سرویس های فیسبوک محسوب می شود. همچنین در این مدت حتی پرسنل فیسبوک امکان ورود به ساختمان این شرکت را به دلیل مشکلات فنی و عدم کارایی کارت ورود نداشتند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال