فیس‎بوک به خاطر انتشار اطلاعات اشتباه در رابطه با خرید واتس‎‌‎اپ 110 میلیون یورو جریمه شد

فیس‎بوک چند وقتی می‎شود بابت خرید واتس‎اپ در سال 2014 مورد بازجویی قضایی قرار گرفته است. زمانی که کمیسیون اروپا مجوز تایید این خرید را صادر کرد، ادعای فیس‎بوک این بود که آن‎ها قادر نخواهند بود بین حساب‎های کاربران شخصی واتس‎اپ و فیس‎بوک هرگونه ارتباطی برقرار کنند. گرچه، در سال 2016 تیم مسئول این اپلیکیشن […]

فیس‎بوک چند وقتی می‎شود بابت خرید واتس‎اپ در سال 2014 مورد بازجویی قضایی قرار گرفته است. زمانی که کمیسیون اروپا مجوز تایید این خرید را صادر کرد، ادعای فیس‎بوک این بود که آن‎ها قادر نخواهند بود بین حساب‎های کاربران شخصی واتس‎اپ و فیس‎بوک هرگونه ارتباطی برقرار کنند. گرچه، در سال 2016 تیم مسئول این اپلیکیشن محبوب پیام‎رسانی اعلام کرد که داده‎های کاربران واتس‎اپ را با شرکت جدید مادر خود به اشتراک خواهد گذاشت.

این قضیه باعث ایجاد خشم فراوانی در تعداد زیادی از کاربران و هم‎چنین شکل‎گیری بازجویی و تحقیق از سوی کمیسیون اروپا شد. سخن کوتاه کنیم، این کمیسیون نتیجه گرفته است که فیس‎بوک در دو زمان متفاوت اطلاعات اشتباهی داده است. این اقدام فیس‎بوک برای مارک زاکربرگ و شرکت فیس‎بوک یک جریمه‎ی 110 میلیون یورویی در پی داشته است.

مارگرت وستاگر کمسیر کمیسیون اروپا گفت “تصمیم امروز هشدار آشکاری برای شرکت‎ها خواهد بود که آن‎ها بایستی از تمامی جنبه‎های مختلف قوانین ادغام شرکت‎ها در اتحادیه‎ی اروپا تبعیت کنند. و به دنبال آن این اتحادیه جریمه‎ای مناسب فیس‎بوک در نظر گرفته است. این کمیسیون با آگاهی کامل از حقایق دقیق بایستی بتواند در خصوص اثرات ادغام شرکت‎ها بر روی رقابت تصمیم‎گیری لازم را بگیرد.”

این تصمیم تاثیری بر تایید ادغام این دو شرکت نخواهد گذشت اما با این‎حال از نظر کمیسیون اروپا جرم واقعا جدی به شمار می‎رود، چون فیس‎بوک نه تنها دو مرتبه اطلاعات اشتباه داده است، بلکه هم‎چنین از همان ابتدا از احتمال در ارتباط قرار دادن اکانت‎های دو پلت‎فرم باخبر بوده است. گرچه، این شرکت “به تخطی خود از قوانین اعتراف می‎کند و از حقوق خود برای دسترسی به پرونده و به یک جلسه‎ی شفاهی صرف‎نظر می‎کند که همین عامل را کمیسیون در تخفیف جریمه در نظر گرفته است.

تمامی موارد بالا بر روی تعیین مبلغ نهایی جریمه تاثیرگذار بوده که می‎توانسته است تا یک درصد مجموع درآمد سالیانه‎ی دو شرکت را شامل شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال