فیس‎بوک برای مبارزه با محتوای خشونت آمیز و تنفربرانگیز 3000 کارمند جدید استخدام خواهد کرد

فیس‌‎بوک به دنبال متوقف‎سازی روند استریم اعمال مجرمانه در زمان آنی، روز گذشته اعلام کرد که برای مبارزه با این قضیه 3000 کارمند جدید استخدام خواهد کرد که وظیفه‎ی آن‎ها نظارت بر این سایت و پیدا کردن محتویات دارای اعمال خشونت‎آمیز و تنفربرانگیز است. این 3000 کارمند جدید در طول سال آینده به این شرکت […]

فیس‌‎بوک به دنبال متوقف‎سازی روند استریم اعمال مجرمانه در زمان آنی، روز گذشته اعلام کرد که برای مبارزه با این قضیه 3000 کارمند جدید استخدام خواهد کرد که وظیفه‎ی آن‎ها نظارت بر این سایت و پیدا کردن محتویات دارای اعمال خشونت‎آمیز و تنفربرانگیز است. این 3000 کارمند جدید در طول سال آینده به این شرکت ملحق و به 4500 کارمند فعلی فیس‎بوک اضافه خواهند شد که در حال حاضر وظیفه‎ی نظارت بر فیس‎بوک برای جلوگیری از انتشار محتوای خشونت‎آمیز را دارند. هم ویدئوهای زنده و هم ویدئوهایی که در این خصوص منتشر می‎شوند قسمتی از محتوایی به شمار می‎روند که بایستی بررسی شوند.

جدا از خشونت، مدیرعامل و هم‎ بنیان‎گذار فیس‎بوک مارک زاکربرگ گفته است این 7500 نفر پست‎هایی که در فیس‎بوک مجاز نیستند را پاک خواهند کرد از جمله مواردی که مرتبط با “سخنان نفرت‎برانگیز با حمله به جنسیت، قومیت، نژاد یا موارد مشابه است و سواستفاده از کودکان” می‎شوند. او در ادامه‎ی سخنان خود گفت که فیس‎‎بوک به همکاری با مقامات اجرایی برای جلوگیری از فردی که به خودکشی اشاره کند، ادامه خواهد داد. در پستی که وبلاگ‎ رسمی فیس‎بوک منتشر شد، زاکربرگ داستانی را در خصوص فردی بیان کرد که با استفاده از قابلیت Facebook Live نسبت به انتشار زنده‎ی ویدئویی اقدام کرده بود. در این ویدئو، فرد مورد نظر در خصوص انجام خودکشی صحبت کرده بود. فیس‎بوک با پلیس تماس گرفته و آن‎ها توانسته بودند جلوی آن مرد را در پایان دادن به زندگی خود بگیرند. متاسفانه زاکربرگ افزود “در موارد دیگر ما آن‎قدر خوش‎شانس نبودیم.”

این شبکه‎ی اجتماعی میزبان تعداد بالایی از ویدئوهای خشونت‎آمیز بوده است از جمله ویدئوی قتل یک پدربزرگ 74 ساله که اخیرا به صورت زنده توسط قاتلی که با خونسردی او را به قتل رسانده، منتشر شده بود. اندکی بعد از آن، مردی از تایلند ویدئویی را منتشر کرد که او را در حال کشتن دختر 11 ساله‎اش نشان می‎داد. هر دو این ویدئوها قبل از حذف، مدت زمانی طولانی در این سایت بودند. دقیقا فیس‎‌بوک با اضافه کردن کارمندان بیشتر به دنبال جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده است.

راجر مک‎نامی، مدیر Elevation Partners در خطاب با سهام‎داران فیس‎بوک که نگران مخارج اضافه به دنبال استخدام کارکنان جدید هستند گفته است چنین حرکتی درآمد این شبکه‎ی اجتماعی را تحت تاثیر قرار نمی‎دهد. سایر افراد این حرکت را “ناکافی” می‎دانند که فیس‎بوک می‎تواند از مقصر شناخته شدن بابت آن رهایی یابد. یعنی اگر این نقشه جواب ندهد، حرکت بعدی شامل اعمال شدیدتری می‎شود.

گفته‎ی راجر مک‎نامی به شرح زیر است:

“این اقدام درآمد سرمایه‎داران را زیاد تحت‎تاثیر قرار نمی‎دهد. این شرکت در 3 یا 4 دسته‎ی مختلف حق انحصاری دارد و واقعا به شکل بارزی درآمد خود را حداقل در چند دسته از آن‎ها افزایش خواهد داد. چالشی که من فکر می‎کنم آن‎ها با آن روبرو شوند به طور کلی این است که با توجه به سهمی که آن‎ها در بازار در اختیار دارند، آن‎ها تبدیل به مشکلی برای امنیت شخصی و هم‎چنین حریم خصوصی افراد شده‎اند. من شگفت زده‎ نخوام شد اگر زمانی سازمان‎های رگلاتوری اروپا به خصوص، شروع به مواخذه‎ی تاثیر شرکت‎های اینترنتی دارای حقوق انحصاری در خصوص حقوق شهروندان کنند. من فکر می‎کنم که فیس‎بوک و گوگل فقط حداقل اقدام لازم را برای مبارزه با این مشکل انجام داده‎اند.”

به گفته‎ی Eric Hippeau، از اعضای مدیریت Lerer Hippeau Ventures، این حرکت توسط فیس‎بوک محدودیت‎های استفاده از الگوریتم‎ها را برای پیدا و پاک کردن پست‎های مرتبط با خشونت‎ و تنفر برانگیزی نشان می‎دهد. او در گفتگو با CNBC اظهار داشت “چیزی که این اقدام نشان می‎دهد این است که الگوریتم‎ها نمی‎توانند کار یک ویرایشگر انسانی را انجام دهند.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال