کمک مالی 100 میلیون دلاری فیسبوک به صنعت روزنامه‌نگاری

انتشار اخبار درست و جلوگیری از نشر اخبار کذب تا حدی با اهمیت به نظر می رسد که فیسبوک حاضر شده در این موقعیت 100 میلیون دلار برای صنعت روزنامه نگاری سرمایه گذاری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، فیسبوک در وهله اول 25 میلیون دلار بودجه در اختیار خبرگذاری های محلی قرار می […]

انتشار اخبار درست و جلوگیری از نشر اخبار کذب تا حدی با اهمیت به نظر می رسد که فیسبوک حاضر شده در این موقعیت 100 میلیون دلار برای صنعت روزنامه نگاری سرمایه گذاری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، فیسبوک در وهله اول 25 میلیون دلار بودجه در اختیار خبرگذاری های محلی قرار می دهد تا در انتشار اخبار صحیح در مورد ویروس رکونا سهیم باشد. پس از آن نیز مبلغ 75 میلیون دلار در اختیار خبرگزاری های سراسر جهان قرار داده خواهد شد. این در حالیست که بسیاری از خبرگزاری ها در زمان شیوع کرونا با ورشکستگی روبرو هستند و ناشران ضررهای بزرگی را متحمل شده اند. تقربا اکثر ناشران درآمدی از تبلیغات و یا بازاریابی کسب نکرده اند.

بر طبق گزارش رویترز، کرونا توانسته چندمیلیارد دلار در صنعت تبلیغات تنها در ایالات متحده خسارت به بار آورد. در این میان فیسبوک با بیان اینکه انتشار خبر درست در موقعیت کنونی در مورد شیوع کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است در بیانیه خود گفت: در حال حاضر مردم می توانند مشاهده کنند که صنعت رونامه نگاری در جامعه یک سرویس حیاتی محسوب میشود. اطلاعات غلط نادرستی که در پلتفرم فیسبوک منتشر میشود حتی کارکنان این شرکت را نیز دچار مشکل کرده است.

الویت اول دریافت این کمک مالی با ناشرانی خواهد بود که بیشترین ضرر مالی را متحمل شده اند. همچنین فیسبوک در هفته گذشته 5000 دلار به اتاق های خبرگزاری آمریکا و کانادا کمک مالی کرده است. سرمایه گذاری های فیسبوک در برنامه های خبری و تولیدکنندگان محتوا در سه سال گذشته 300 میلیون دلار بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال