ادعای فیسبوک در مورد مداخلات احتمالی ایران و روسیه در انتخابات آمریکا از طریق این شبکه اجتماعی

مارک زاکربرک در مصاحبه ای در شب گذشته با شبکه خبری ان‌ بی‌ سی آمریکا مدعی شده است که  فیس‌بوک جلوی مداخلات احتمالی ایران و روسیه در روند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از طریق این شبکه را گرفته است. وی با طرح این ادعا افزود : ما توانسته ایم این فعالیت ها را شناسایی و از […]

مارک زاکربرک در مصاحبه ای در شب گذشته با شبکه خبری ان‌ بی‌ سی آمریکا مدعی شده است که  فیس‌بوک جلوی مداخلات احتمالی ایران و روسیه در روند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از طریق این شبکه را گرفته است. وی با طرح این ادعا افزود : ما توانسته ایم این فعالیت ها را شناسایی و از بین ببریم . زیرا سیستم های پیشرفته ای را در اختیار گرفته ایم.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، شبکه های اجتماعی به دلیل نزدیک شدن به روند انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و احتمال دخالت های سایبری به شدت تحت فشار قرار گرفته اند. به همین دلیل پیش از وقوع هیچ اتفاقی ، مارک زاکربرک با هدف رهایی از فشار انتقادات مدعی شده است این شبکه جلوی حساب‌های جعلی از داخل ایران و روسیه ( شامل چهار حساب و سه صفحه فیس‌بوک، به علاوه هفت حساب اینستاگرامی را که از داخل ایران فعالیت می‌کرد ) را گرفته است.

زاکربرک اعلام کرده که این شبکه اجتماعی برای تشخیص خبرهای صحیح منتشر شده تدابیر خاصی را در پیش گرفته است. از جمله برچسب گذاری بر رسانه‌های دولتی است تا کاربران از صحت منبع اطلاعاتی خود مطمئن شوند. همچنین قرار است نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به یک ردیاب مجهز شوند تا مشخص شود که آنها چقدر برای تبلیغات خود در داخل این شبکه هزینه کرده اند.

فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در آمریکا محسوب میشود و بسیاری از شهروندان آمریکایی اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را از آن بدست می آورند. به همین جهت دائما در خطر دستکاری اطلاعات قرار دارد. سال گذشته نیز فیسبوک در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا مدعی شده بود که طرح‌های مداخله گری خارجی از ایران و روسیه دریافت کرده است. در حالیکه این دو کشور همواره ادعاهای مربوطه را رد کرده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال