هوش‌‎مصنوعی جدید فیس‎بوک قصد از بین بردن مرزهای زبانی را دارد

آیا حوزه‎ای وجود دارد که به کمک هوش‎مصنوعی بهتر نشده است؟ هوش‎مصنوعی می‎تواند بهتر از انسان ژانرهای موسیقی را تشخیص دهد، عملکرد دویدن ما را بهبود بخشد و به زودی تبدیل به استانداردی برای دستگاه‎های موبایل داخل جیب‎های ما شود. شرکت فیس‎بوک در حقیقت، در تحقیقات خود با استفاده از شبکه‏‎های پیچیده (CNN) به نتایج […]

آیا حوزه‎ای وجود دارد که به کمک هوش‎مصنوعی بهتر نشده است؟ هوش‎مصنوعی می‎تواند بهتر از انسان ژانرهای موسیقی را تشخیص دهد، عملکرد دویدن ما را بهبود بخشد و به زودی تبدیل به استانداردی برای دستگاه‎های موبایل داخل جیب‎های ما شود. شرکت فیس‎بوک در حقیقت، در تحقیقات خود با استفاده از شبکه‏‎های پیچیده (CNN) به نتایج شگرفی دست پیدا کرده است، یعنی یک نوع هوش‎مصنوعی که از مزایای پردازش موازی برای تکمیل اعمال پیچیده استفاده می‎کند. تیم تحقیقات هوش‎مصنوعی این شبکه‎ی اجتماعی تحقیقاتی را فاش ساخته‎اند که نشان می‎دهد این سیستم‎ها به نسبت نرم‎افزار سنتی ترجمه‎ی زبان 9 برابر می‎تواند عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر این، کد منبع و سیستم‎های آموزشی تحت یک مجوز متن باز قرار دارند تا دیگر محققان بتوانند به سادگی این دستاوردها را تایید و در کارهای خود دوباره به آن دست پیدا کنند.

ترجمه‎ی زبان معمولا توسط شبکه‏‎های عصبی برگشتی (RNN) صورت می‎گیرد که به یک شکل خطی کلمه به کلمه از زبان را پردازش می‎کنند، یعنی بسته به نوع زبان یا از راست به چپ یا چپ به راست. این معماری جدید مبتنی بر CNN به کلمات طولانی‎تری در یک جمله توجه می‎کند تا معنا به صورت مفهومی همانند با انسان‎ها، درک شود نه لغت به لغت. با آن‎که روش قدیمی‎تر RNN معمولا از نظر دقت و سرعت برای کاربر نهایی خوب بوده است، اما یک محدودیت کاربردی در این فناوری وجود دارد، یعنی همان محدودیتی که مدل پردازش موازی CNNها می‎تواند به آن رسیدگی کند. این اولین مرتبه‎ای است که یک تکنیک CNN به نسبت تکنیک‎های سنتی‎تر RNN عملکرد بهتری داشته است. فیس‎بوک امیدوار است از فناوری جدید برای تحت پوشش قرار دادن “بیش از 6500 زبان در جهان” استفاده کند.

حال که این شبکه‎ی اجتماعی محبوب معماری پردازش ترجمه‎ی CNN را انتخاب کرده است، دستاوردهای بعدی آن جالب خواهد بود. ترجمه‎ی دقیق و سریع زبان می‎تواند باعث از بین بردن مرزهای زبانی در جهان شود و افراد بدون وجود مشکلات زبان بهتر در ارتباط با هم قرار بگیرند. تاثیر این فناوری جدید بر روی کل افراد جهان خواهد بود، به خصوص در بین بسیاری از اپلیکیشن‎هایی که صاحب آن‎ها فیس‎بوک است مانند مسنجر فیس‎بوک، اینستاگرام و واتس‎اپ تا کمک شود کاربران بهتر با هم در ارتباط قرار بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال