قابلیت جدید Direct فیس‎بوک عملا از اسنپ‎چت الگو برداری شده است

فیس‎بوک به تازگی تلاش زیادی داشته است تا ظاهر و رفتار اپلیکیشن‎های خود را همانند با اسنپ‎چت کند. بارزترین آن‎ها قابلیت Messenger Day است که چند هفته قبل ارائه شد، اما این شرکت هم‎چنین در حال محک زدن قابلیت‎های متنوع زیادی در اپلیکیشن اصلی خود بوده که حال آن را در اختیار تمامی کاربران خود […]

فیس‎بوک به تازگی تلاش زیادی داشته است تا ظاهر و رفتار اپلیکیشن‎های خود را همانند با اسنپ‎چت کند. بارزترین آن‎ها قابلیت Messenger Day است که چند هفته قبل ارائه شد، اما این شرکت هم‎چنین در حال محک زدن قابلیت‎های متنوع زیادی در اپلیکیشن اصلی خود بوده که حال آن را در اختیار تمامی کاربران خود قرار داده است.

اولین مورد قابلیت Stories است که دقیقا مشابه با چیزی است که در اینستاگرام مشاهده می‎کنیم، یعنی یک یا بیشتر از یک تصویر برای تمامی دوستان کاربر در قالب یک بازه‎ی زمانی 24 ساعته به نمایش گذاشته می‎شود. مشخص نیست که آیا این قابلیت متفاوت با Messenger Day یا مشابه آن است، اما به سادگی تحت عنوان دیگری در اپلیکیشن اصلی فیس‎بوک قرار گرفته است. ولی بایستی اشاره کنیم که این قابلیت جدید ممکن است خوشایند کاربران نباشد چون اولین چیزی است که آن‎ها در بالای News Feed خود مشاهده می‎کنند.

اما این تنها قابلیتی نیست که فیس‎بوک از اسنپ‎چت تقلید کرده است بلکه ویژگی جدید Direct به کاربران اجازه می‎دهد یک تصویر را ویدئو را برای دوستان خود ارسال کنند که تنها یک بار (یا دوبار، اگر فورا پاسخ داده شود) قابل مشاهده است و پس از آن برای همیشه پاک می‎شود. دقیقا همین قابلیت را در اسنپ‎چت مشاهده می‎کنیم و علاوه بر این فیس‎بوک اینترفیس آن را نیز به همان صورت در آورده است.

اپ فیس‎بوک حالا دارای یک دکمه‎ی دوربین جدید در سمت چپ بالای صفحه‎ی اصلی است که کاربران به دنبال ورود با آن با قابلیت دیگری روبرو می‎شوند یعنی یک اپ دوربین به‎طور کامل تغییر یافته که حال پر از افکت‎های مختلف از جمله ماسک‎ها، فریم‎ها و افکت‎های تعاملی و هم‎چنین فیلترهایی شبیه به فیلترهای اپلیکیشن پریسما، برای استفاده‎ی فوری است. با توجه به سابقه‎ی فیس‎بوک جای تعجب ندارد که این شرکت از تمامی قابلیت‎های جدید به عنوان یک فرصت فوری بازاریابی استفاده کند چون بسیاری از افکت‎های جدید در فیلم‎های بلند در پیش‎رو استفاده می‎شوند.

عجیب‎ترین چیزی که در رابطه با قابلیت‎های جدید به چشم می‎خورد این است که فیس‎بوک حتی زحمت نمی‎کشد بین محصولات خود تفاوت بگذارد و عملا تمامی امکانات جدید را در بین چندین اپ خود از جمله مسنجر، اینستاگرام و واتس‎اپ قرار داده است. علاوه بر این، اندکی ناراحت کننده است که این شرکت به فکر حتی اجرای متفاوت این قابلیت‎ها نیست و به جای آن کاملا مشابه با اسنپ‎چت آن‎ها را به کار می‎گیرد. کاربران iOS و اندروید اپ فیس‎بوک بایستی به زودی قادر به استفاده از تمامی این ویژگی‎ها باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال