ابزار مخفی فیسبوک به پیامهای حذف شده کاربران دسترسی دارد

یکی از کارمندان سابق تیم متا مدعی شد ابزار طراحی شده توسط این شرکت امکان دسترسی به پیام های حذف شده کاربران را خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ادعای جنجالی کارمند سابق متا که در دادگاه از این شرکت شکایت کرده است در مورد یک پروتکل برای جمع آوری پست […]

یکی از کارمندان سابق تیم متا مدعی شد ابزار طراحی شده توسط این شرکت امکان دسترسی به پیام های حذف شده کاربران را خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ادعای جنجالی کارمند سابق متا که در دادگاه از این شرکت شکایت کرده است در مورد یک پروتکل برای جمع آوری پست های حذف شده کاربران است. این فرد مدعی شد متا می تواند با کمک ابزار مخفی خود که برای پست های حذف شده کاربران طراحی شده است از آن ها سوء استفاده کرده و یا در اختیار نهادهای قانونی قرار دهد. در صورت صحت این ادعای جنجالی سیاست های این شرکت در مورد نحوه دسترسی به داده کاربران زیر سوال خواهد رفت. طبق پرونده ثبت شده علیه متا این ابزار ناقض قوانین مربوط به حریم خصوصی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز خواهد بود.

برنان لاوسون، کارمند سابق متا که پیش از این در نیروی هوایی ایالات متحده نیز خدمت کرده است از سال ۲۰۱۸ به عنوان متخصص ارشد استراتژی در این شرکت مشغول به کار شد. این فرد در موقعیت شغلی خود مجبور به مشاهده ویدیو های وحشتناک نظیر بریدن سر و یا تجاوز به کودکان بوده است. وی به عنوان ناظر محتوا در متا به دلیل شرایط کاری سخت بارها توسط رسانه ها خبر ساز شده بود.

 لاوسون می گوید: در یک جلسه درون شرکتی یکی از مدیران فیسبوک در مورد ابزار جدیدی صحبت کرده است که می تواند با دور زدن پروتکل های عادی حریم خصوصی به داده های حذف شده کاربران دسترسی داشته باشد. این ابزار با عبارت پروتکل Back End در پرونده دادگاه ثبت شده است. به گفته لاوسون با استفاده از این ابزار وی و اعضای تیم متا امکان بازیابی داده های حذف شده توسط کاربران در اپلیکیشن Messenger فراهم می شود. همچنین از ابزارهایی مانند آن میتوان درخواست نهادهای مجری قانون را نیز برآورده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال