آنتی ویروس های تقلبی از فروشگاه Google Play حذف شدند

6 اپلیکیشن مخرب که خود را به عنوان آنتی ویروس جا زده بودند توسط گوگل کشف و از فروشگاه اپلیکیشن این شرکت حذف شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Techspot، اپلیکیشن های مخرب که به جای آنتی ویروس توسط هزاران کاربر دانلود شده بود و می توانست اطلاعات […]

6 اپلیکیشن مخرب که خود را به عنوان آنتی ویروس جا زده بودند توسط گوگل کشف و از فروشگاه اپلیکیشن این شرکت حذف شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Techspot، اپلیکیشن های مخرب که به جای آنتی ویروس توسط هزاران کاربر دانلود شده بود و می توانست اطلاعات حساب کاربران را به سرقت ببرد در فروشگاه گوگل کشف و حذف شده است. محققان امنیتی چک پوینت این ۶ اپلیکیشن را پیش از حذف شدن شناسایی و تعداد دانلودهای آنها را نیز بیش از ۱۵ هزار بار عنوان کردند. کاربر با دانلود این آنتی ویروس ها در واقع بدافزاری را وارد گوشی خود کرده که اطلاعات را به سرقت می‌برد.

آنتی ویروس های قلابی در زمان وارد کردن نام کاربری و رمز عبور این جزئیات را به سروری مخرب ارسال می‌کنند و به این ترتیب می توانند از آن برای دسترسی به دیگر حساب ها مانند حساب های بانکی، رسانه های اجتماعی و ایمیل استفاده کنند. بیشتر قربانیان این بدافزار از بریتانیا و ایتالیا بودند. در حالی که پیش از دانلود رفتارهای این اپ ها فعال نیست براحتی نمی‌توان آنها را به عنوان یک بدافزار تشخیص داد. به همین دلیل لایه های حفاظتی گوگل پلی امکان شناسایی آنها را ندارند. پیش از این نیز بارها چنین بدافزارهایی در فروشگاه گوگل شناسایی و حذف شده بودند.