ازدواج فامیلی یکی از دلائل بروز بیماری های نقص ایمنی شناخته شد

رئیس مرکز تحقیقات نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: پژوهش‌های این مرکز نشان می‌دهد که میزان ازدواج فامیلی در ایران بین ۵۸ تا ۷۸ درصد است. و اکثر کودکان مبتلا به نقص ایمنی حاصل اینگونه ازدواج های فامیلی بوده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، دکتر اصغر ‌آقا محمدی رئیس […]

رئیس مرکز تحقیقات نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: پژوهش‌های این مرکز نشان می‌دهد که میزان ازدواج فامیلی در ایران بین ۵۸ تا ۷۸ درصد است. و اکثر کودکان مبتلا به نقص ایمنی حاصل اینگونه ازدواج های فامیلی بوده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، دکتر اصغر ‌آقا محمدی رئیس این مرکز د این مورد بیان داشت که بیماری‌های نقص ایمنی اولیه گروهی از بیماری های ژنتیکی را شامل میشود که به افزایش استعداد ابتلا به عفونت‌های مکرر، بیماری‌های اتو ایمن و بدخیم در مبتلایان می انجامد. یکی از تحقیقات مرکز ما مبتنی بر شناخت دلائل بیماری های ژنتیکی است که با همکاری‌ علمی پژوهشی دانشگاه ‌های هاروارد آمریکا و کارولینسکا سوئد انچام گرفته است و در آن سه ژن جدید  مسئول بروز نقص ایمنی کشف شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان داشت که بیماری های نقص ایمنی به دلیل ازدواج های فامیلی در ایران بسیار بیشتر از کشورهای اروپایی و امریکایی است. اکثر این نوع بیماری ها با انتقال ژن معیوب از پدر و مادر به فرزند شکل میگیرد. گاهی هم پدر و مادر سالم هستند و در خود کودک یک ژن  مسئول در رشد و  تکامل  دستگاه  ایمنی دچار موتاسیون شود و کودک مبتلا به نقص ایمنی شود.

وی افزود : از نشانه های بیماری های نقص ایمنی میتوان به عفونت های مکرر نام برد. که در ارگان های مختلف بخصوص مجاری تنفسی، سرطان و یا بیماری‌های خودایمنی بیشتر دیده میشود. ازطرفی بیماری های نظیر ام اس و سرطانها نیز به دلیل اختلال در ایمنی بوجود میایند. البته نمیتوان بطور دقیق گفت که بیماران نقص ایمنی حتما دچار ام‌اس می‌شوند ولی در این افراد بیشتر است. و تعداد این بیماران ثبت شده بطور چشمگیری در حال افزایش است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال