پلیس فتا در مورد جرائم سایبری در لایوهای اینستاگرام هشدار داد

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که در دوران شیوع کرونا و دوران قرنطینه بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گرفته است. لایو اینستاگرام نیز بخش پرطرفدار این شبکه محسوب می شود. بطوریکه رئیس مرکز تشخیص جرائم سایبری لایوهای اینستاگرام را منشاء بسیاری از جرائم می داند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری […]

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که در دوران شیوع کرونا و دوران قرنطینه بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گرفته است. لایو اینستاگرام نیز بخش پرطرفدار این شبکه محسوب می شود. بطوریکه رئیس مرکز تشخیص جرائم سایبری لایوهای اینستاگرام را منشاء بسیاری از جرائم می داند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا،  سرهنگ محمد رجبی ضمن گفتگویی در صدا و سیما اعلام داشت که بخش کامنت های لایو شبکه اجتماعی اینستاگرام مملو از افراد ناشناسی است که هویت مجهولی دارند و بسیاری از جرائم را مرتکب می شوند. وی در این مورد گفت: لایوهای اینستاگرام توسط افراد مشهور و شناخته شده ای انجام می گیرد اما در قسمت کامنت های همین بخش افرادی وجود دارند که بدون شناسایی و تشخیص هویت جرائمی از قبیل  فروش مواد مخدر، سلاح و مفاسد اخلاقی را مرتکب می شوند.

رجبی از افزایش پرونده های موجود در پلیس فتا به عنوان دلیلی بر این موضوع اشاره کرد و گفت: پرونده های موجود در پلیس فتا همگی بیانگر این موضوع هسند که بسیاری از جرائم در صفحه اشخاص معروف اتفاق افتاده است. در حال حاضر امکان نظارت کامل بر این موارد در کشور ما وجود ندارد. این در حالیست که در کشورهای خارجی افرادی که لایو برگزار می کنند خطی مشی موجود در کشورشان را رعایت می کنند در غیر اینصورت مورد پیگیری قرار خواهند گرفت. در حال حاضر برای حکمرانی در فضای مجازی نیاز به عملکرد بهتر داریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال