پلیس فتا به شهروندان درباره سودجویی های اخیر در مورد تسهیلات بانکی هشدار داد

پلیس فتا از سوء استفاده افراد و اطلاعات شخصی آنها در پوشش وام فرزندآوری خبر داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی از کلاهبرداران از اطلاعات هویتی شهروندان به واسطه دریافت تسهیلات و وام های بانکی اقدام به کلاهبرداری میکنند. سرهنگ معظمی با اعلام اینکه بیشتر این سودجویی ها مربوط به وام […]

پلیس فتا از سوء استفاده افراد و اطلاعات شخصی آنها در پوشش وام فرزندآوری خبر داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی از کلاهبرداران از اطلاعات هویتی شهروندان به واسطه دریافت تسهیلات و وام های بانکی اقدام به کلاهبرداری میکنند.

سرهنگ معظمی با اعلام اینکه بیشتر این سودجویی ها مربوط به وام فرزندآوری است می گوید: افراد سودجو برای کلاهبرداری و سوء استفاده از هر فرصتی استفاده خواهند کرد. یکی از این موارد در روزهای اخیر تحصیلات و با وام های بانکی بوده است. وی در این مورد هشدار داده و گفته است: تحت عنوان ثبت نام وام فرزندآوری و یا دریافت وام خارج از نوبت در فضای مجازی نیز تبلیغ می شود بطوری که با ترفند های مختلف سعی دارند کاربران را به سمت خود جلب کرده و با هدایت آنها به دیگر صفحات از آنها سوء استفاده کنند.

 رئیس پلیس فتای تهران همچنین اعلام کرد این مجرمان انجام امور اداری و بانکی را بهانه کرده و در نهایت از این افراد درخواست واریز وجه دارند. همچنین آنها برای کلاهبرداری از چند شیوه مختلف استفاده می کنند. شیوه نخست هدایت به صفحات جعلی و فیشینگ است و حتی مبالغی نیز برای ثبت نام دریافت می کنند. در این صفحات می‌توانند با کپی کردن اطلاعات کارت بانکی حساب این شهروندان را خالی کنند. روش دیگر همان کارت به کارت است است که پس از آن دیگر به تماسهای کاربر پاسخ نمی دهند. به گفته وی کلیه شهروندان هرگز به تبلیغات منتشر شده در شبکه های اجتماعی اعتماد نکنند و تنها از سایت مورد تایید بانک مرکزی برای دریافت این تسهیلات استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال