امکان سنجی برای خدمت رسانی به تلسکوپ هابل با کمک کپسول دراگون اسپیس ایکس

ناسا قصد دارد با کمک اسپیس ایکس خدمت رسانی به تلسکوپ فضایی هابل را بررسی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد طی همکاری با اسپیس ایکس خدمت رسانی به هابل را امکان سنجی کنند. این برنامه حدود ۶ ماه طول می‌کشد و طی آن گزینه های مربوط به خدمت […]

ناسا قصد دارد با کمک اسپیس ایکس خدمت رسانی به تلسکوپ فضایی هابل را بررسی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد طی همکاری با اسپیس ایکس خدمت رسانی به هابل را امکان سنجی کنند. این برنامه حدود ۶ ماه طول می‌کشد و طی آن گزینه های مربوط به خدمت رسانی به هابل از طریق کپسول دراگون بررسی خواهد شد.

تلسکوپ هابل از دو دهه پیش کار خود را آغاز کرد و در این مدت پنج بار سرویس شد‌. یکی از ماموریت ها همراه با شاتل فضایی بود که طی آن فضانوردان از هابل بازدید و کارهای تعمیر و نگهداری آن را برای ادامه رصد آسمان انجام دادند. اکنون نیز آنها قصد دارند دوباره از این تلسکوپ فضایی با یک فضاپیمای خصوصی دیدن کنند.

در حالی که شاتل فضایی ناسا در سال ۲۰۱۱ به کار خود پایان داد اما ناسا قصد دارد دور جدیدی از ماموریت های مربوط به سرویس شاتل را آغاز کند. طبق اعلام این آژانس فضایی مطالعه مشترک با شرکت اسپیس ایکس آغاز شد تا برای ارسال کپسول دراگون بسوی هابل امکان سنجی شود. بدین ترتیب امکان تقویت مدار این رصدخانه فضایی وجود دارد.

جسیکا جنسن معاون بخش عملیات تجاری مشتریان در اسپیس ایکس در این مورد گفته است: ما به دنبال دریافت سود از هابل هستیم. چه این سوددهی همان تقویت و یا ارائه خدمات باشد و یا انجام یک ماموریت فضایی انسانی. البته هنوز هیچ ماموریتی توسط اسپیس ایکس در حال انجام نیست و اعلامیه منتشر شده مربوط به مطالعه امکان سنجی خواهد بود که ۶ ماه طول می‌کشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال