امکانات و ویژگی های سیستم عامل iOS 13

با امکانات ios 13 آشنا هستید؟ چقدر با ویژگی های ios 13 آشنایی دارید؟ کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (Apple Worldwide Developers Conference) ، کنفرانسی که به شکل سالیانه در کالیفرنیا و به وسیله شرکت اپل برگزار می‌شود. WWDC، امسال (2019) از تاریخ سیزدهم تا هفدهم خرداد برگزار شد. دو اخبار مهم در رابطه با […]

با امکانات ios 13 آشنا هستید؟ چقدر با ویژگی های ios 13 آشنایی دارید؟ کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (Apple Worldwide Developers Conference) ، کنفرانسی که به شکل سالیانه در کالیفرنیا و به وسیله شرکت اپل برگزار می‌شود. WWDC، امسال (2019) از تاریخ سیزدهم تا هفدهم خرداد برگزار شد. دو اخبار مهم در رابطه با این کنفرانس، خداحافظی با آیتونز اپل و معرفی کامپیوتر جدید اپل بود که در اخبار پیشین تک نیوز مورد بررسی قرار گرفتند. حال پس از اتمام این کنفرانس، اخبار مهمی از این کنفرانس سالیانه به گوش می رسد از جمله رونمایی ازiOS 13 یعنی نسل جدید سیستم عامل iOS است.

هر ساله این کنفرانس در سانفرانسیسکو برگزار می شد که از سال 2017 به سن خوزه کالیفرنیا منتقل شده است. در این کنفرانس به طور معمول از تازه های نرم افزاری مربوط به اپل رونمایی می شود اما امسال سخت افزارهایی نیز معرفی شده اند. یکی از مهم ترین تغییرات در نسل جدید iOS، تم Dark Mode است. این قابلیت که قرار بود سال قبل به این سیستم عامل اضافه شود؛ در آخرین نسخه سیستم عامل گوگل (اندروید کیو) نیز بوده است اما اپل سعی کرده است تا از همتای خود در این زمینه جلو باشد چرا که علاوه بر قابلیت کم شدن نور صفحه نمایش در شب و امکان صرفه جویی در مصرف شارژ گوشی، این تم در اپلیکیشن های گوشی نیز اعمال شده است تا کاربران اپل در شب، بدون ایجاد اختلالات خواب و اذیت شدن چشمانشان در تاریکی بتوانند به راحتی از گوشی خود استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در این سیستم عامل جدید امکان کار با اپلیکیشن های قدیمی با سرعت بالاتری فراهم شده و کارایی بهتری داشته و امکان دانلود اپلیکیشن های بیش تری را برای گوشی فراهم می کند چرا که حجم دانلود این اپلیکیشن ها را تا 50 درصد کاهش داده است. در نسخه جدید، ادیت عکس ها و فیلم ها نیز آسان تر شده است. در دوربین دستگاه با استفاده از قابلیت Portrait Lighting adjustments نور دلخواه جهت عکس و فیلم تنظیم می شود، عکس ها به صورت هوشمند طبقه بندی می شوند تا به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. در iOS 13، با بهبود امنیت کاربران با کمک ویژگی Sign In with Apple، کاربران می توانند بدون نگرانی از لو رفتن اطلاعات خود در اپلیکیشن ها و سایت های مختلف ثبت نام کنند.

به روزرسانی اپلیکیشن های Mail، Maps و Homeو همچنین Reminders و بازطراحی اپلیکیشن Health، از بخش های دیگر مورد بررسی در این کنفرانس بودند تا کاربران از راحتی بیش تری در استفاده از محصولات اپل برخوردار شوند. آپدیت جدید Maps آدرس ها را به طور دقیق تری مشخص می کند و تا سال 2020 تقریبا تمامی ایالت های آمریکا را پوشش خواهد داد. CarPlay از دیگر ویژگی های جدید آخرین نسخه iOS می باشد که به راننده در هنگام رانندگی این اجازه را می دهد تا به راحتی از امکان پخش موسیقی، نمایش نقشه و دیگر امکانات این اپلیکیشن استفاده کند. ویژگی دیگر، بهبود سیری (سیستم صوتی و گفتگویی اپل)، است که صدایی طبیعی تر به نسبت گذشته خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال