نرخ انتقال داده از طریق فیبر نوری به ۱۷۸ ترابیت در ثانیه افزایش یافت

محققان دانشگاه لندن با استفاده از تقویت کننده های انتقال داده توانستند نرخ انتقال داده از طریق فیبر نوری را به ۱۷۸ ترابایت بر ثانیه افزایش دهند. در این نرخ انتقال از فیبر نوری تک کاناله و تک هسته ای در مسافت ۴0 کیلومتر استفاده شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان […]

محققان دانشگاه لندن با استفاده از تقویت کننده های انتقال داده توانستند نرخ انتقال داده از طریق فیبر نوری را به ۱۷۸ ترابایت بر ثانیه افزایش دهند. در این نرخ انتقال از فیبر نوری تک کاناله و تک هسته ای در مسافت ۴0 کیلومتر استفاده شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان تلاش دارند تا مرزهای عملکردی فیبر نوری را افزایش دهند. همچنین برای رسیدن به حداکثر نرخ انتقال داده ترکیبی از پهنای باند سیگنال و نرخ نویز در سیگنال در نظر گرفته شده است. این محققین با استفاده از تقویت کننده های قابل قبول سرعت انتقال داده را افزایش دادند. این محققان برای آزمایش تست سرعت از فیبر نوری تک کاناله و تک هسته ای با قابلیت انتقال باند عریض 16.83 تراهرتز و همچنین از پردازش سیگنال دیجیتالی استفاده کردند. رکورد قبلی مربوط به انتقال داده حدود ۱۵۰ ترابایت بر ثانیه بوده که در رکورد جدید به ۱۷۸ ترابایت افزایش یافته است.

لیدیا گلدین، محقق این پروژه می گوید: این رقم بالاترین پهنای باند در اینترنت است و در آینده می‌تواند اینترنت سریع را برای همه فراهم ‌کند. زیرا در سالهای اخیر شاهد افزایش ترافیک در اینترنت و انتقال داده بودیم و به محدودیت های نظری نیز رسیده بودیم. هرچند که این سرعت در انتقال داده به زمان زیادی نیاز دارد تا به بهره برداری برسد اما در آینده می توان امیدوار بود تا به شبکه های مبتنی بر فیبر نوری پرسرعت دست پیدا کنیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال