سرانجام محققان موفق به باز ترکیب گرافین شدند

دانشمندان پس از یک دهه تلاش سرانجام موفق شدند شکل جدیدی از گرافین را سنتز یا باز ترکیب کنند که از طریق آن می توان مجموعه ای از برنامه های کاربردی جدید را ارائه کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان تاکنون بارها تلاش داشتند تا شناخت بیشتری از این ماده به […]

دانشمندان پس از یک دهه تلاش سرانجام موفق شدند شکل جدیدی از گرافین را سنتز یا باز ترکیب کنند که از طریق آن می توان مجموعه ای از برنامه های کاربردی جدید را ارائه کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان تاکنون بارها تلاش داشتند تا شناخت بیشتری از این ماده به دست آورند. اکنون یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کلرادو بولدر موفق به ترکیب گرافین شدند که می‌تواند در جاده ها و حتی در ایستگاه های فضایی مورد استفاده قرار بگیرد.

 گرافیی به دلیل شباهت های بسیار زیاد به گرافن کاربرد های فراوانی در الکترونیک، اپتیک و مواد نیمه هادی دارد. محققان بالاخره توانستند جزئیات توسعه این ماده را با خواص رسانایی الکترون، مکانیکی و نوری توضیح دهند.

ییمینگ هو از محققان این تحقیق می گوید: با توجه به محدودیت های مصنوعی امکان ایجاد گرافین و توسعه آن وجود نداشت. اما اکنون ما توانستیم از ابزار جدیدی برای حل مشکل قدیمی استفاده کنیم. این ابزار همان فرایند آلکین متاتیز است که یک واکنش عالی محسوب می شود. در این فرایند پیوندهای شیمیایی آلکین قطع و دوباره اصلاح می شود.

 محققان توسط این فرآیند توانستند نوعی گرافین شبیه به گرافن ایجاد کنند که با رسانه های مشابه قدرت کنترل نیز دارد. به گفته وی ژانگ پروفسور شیمی از این دانشگاه تفاوت بین گرافن و گرافین بسیار مثبت است که در آینده می تواند یک ماده شگفت انگیز دیگری را ایجاد کند. این محققان تلاش دارند از طریق این گرافین تحقیق بیشتری انجام داده و آن را در مقیاس انبوه تولید کنند. همچنین این ماده در آینده می تواند پتانسیل استفاده مشابه با گرافن نیز خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال