کشف آثاری از آلودگی به میکروپلاستیک ها در گوشت حیوانات و فرآورده های آنها

دانشمندان اخیرا در گوشت حیوانات و فرآورده های آنها مانند لبنیات و تخم مرغ نیز آثاری ار میکروپلاستیک ها پیدا کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان آثار آلودگی به میکروپلاستیک ها را حتی در گوشت حیوانات و تخم مرغ نیز مشاهده کردند. آلودگی مناطق مختلف از انواع پلاستیک های کوچک باعث […]

دانشمندان اخیرا در گوشت حیوانات و فرآورده های آنها مانند لبنیات و تخم مرغ نیز آثاری ار میکروپلاستیک ها پیدا کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان آثار آلودگی به میکروپلاستیک ها را حتی در گوشت حیوانات و تخم مرغ نیز مشاهده کردند. آلودگی مناطق مختلف از انواع پلاستیک های کوچک باعث شده است تا آنها بتوانند به بدن انسان نیز ورود پیدا کنند. هم اکنون میکروپلاستیک ها به یک موضوع و تهدید بزرگ برای سلامتی انسان تبدیل شده اند.

 پیش از این دانشمندان دانشگاه وریج آمستردام متوجه حضور میکروپلاستیک ها در خون انسان شده بودند. اکنون آنها این ذرات را در گوشت فرآورده های لبنی و خون حیوانات اهلی نیز پیدا کردند. حتی ۸۰ درصد از نمونه های آزمایشی مربوط به مزارع نیز حاوی میکروپلاستیک بودند. وضعیت بدتر هنگامی است که این ذرات کوچک پلاستیکی می‌توانند با قرار گیری در جریان خون به نقاط مختلف از بدن بروند. در آزمایشی که محققان انجام داده اند دوازده نمونه خون گاو و همچنین خون خوک مورد بررسی قرار گرفت. در این آزمایش مشخص شد آلودگی های پلاستیکی مانند پلی اتیلن و پلی استایرن در خون حیوانات اهلی مزرعه یافت شد.

 شیر موجود در سوپرمارکت ها نیز مورد بررسی قرار گرفت مشخص شد از بین ۲۵ نمونه حدود هجده نمونه دارای آلودگی میکروپلاستیک است. حتی می‌توان نتیجه گرفت یکی از عوامل اصلی ابتلا به آلودگی میکروپلاستیک مصرف فرآورده های حیوانی باشد. در تحقیقات قبلی در عمیق ترین و غیرقابل دسترسی ترین نقاط ریه نیز میکروپلاستیک ها پیدا شده بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال