حسگرهای اثر انگشت بر روی صفحه نمایش گوشی های ارزان قیمت

با به کارگیری تکنولوژی جدید شرکت شیائومی، از این به بعد شاهد حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش گوشی های ارزان قیمت خواهیم بود. به گزارش «Wang Teng»، مدیر محصول این شرکت، صفحه نمایش های LCD جدیدی با رزولوشن +FHD تا اواخر امسال به بازار عرضه می شوند که امکان مجهز شدن به حسگر […]

با به کارگیری تکنولوژی جدید شرکت شیائومی، از این به بعد شاهد حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش گوشی های ارزان قیمت خواهیم بود. به گزارش «Wang Teng»، مدیر محصول این شرکت، صفحه نمایش های LCD جدیدی با رزولوشن +FHD تا اواخر امسال به بازار عرضه می شوند که امکان مجهز شدن به حسگر اثر انگشت اپتیکال را در آن ها فراهم می کند. این تکنولوژی جدید مورد استقبال شرکت های عرضه کننده گوشی های تلفن همراه به خصوص شرکت های تولیدکننده گوشی های اقتصادی قرار گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، پیش از این حسگر اثر انگشت بر روی گوشی های گران قیمت رونمایی شده بود که پس از چندی با پیشرفت تکنولوژی، این حسگر ها راه خود را بر روی گوشی های زیر 200 دلار نیز باز کردند. بهبود تکنولوژی در گام بعد، استفاده از حسگر اثر انگشت بر روی صفحه نمایش تلفن همراه بود که تنها زمانی امکان پذیر بود که تلفن همراه از صفحه نمایش OLED استفاده می کرد، زیرا ضخامت کم آن ها به نور اجازه عبور می داد که به دلیل قیمت بسیار بالای آن ها، شرکت های تولیدکننده تنها بر روی گوشی های گران قیمت خود از آن استفاده می کردند.

حال بنا بر گزارش هایی که اخیرا منتشر شده اند، برخی تولیدکننده ها از جمله BOE و AUO اقدام به تولید صفحه نمایش های LCD ارزان قیمتی با امکان به کارگیری حسگر اثر انگشت اپتیکی در آن ها کرده اند. با اینکه بعید است تا این تکنولوژی به عنوان رقیبی برای گوشی های پرچمدار باشد اما به تولیدکننده ها از جمله سامسونگ و برندهای چینی این امکان را می دهد تا بر روی گوشی های میان رده خود نیز از این تکنولوژی جدید بهره گیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال