اولین راکت شرکت فایرفلای حین پرتاب منفجر شد

شرکت خصوصی فایرفلای که برای اولین بار راکت خود را از پایگاه فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به فضا ارسال کرده بود نتوانست این راکت را در مدار زمین قرار دهد و پیش از رسیدن به مقصد منفجر شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راکت آلفای شرکت فایرفلای که همراه با خود محموله ای […]

شرکت خصوصی فایرفلای که برای اولین بار راکت خود را از پایگاه فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به فضا ارسال کرده بود نتوانست این راکت را در مدار زمین قرار دهد و پیش از رسیدن به مقصد منفجر شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راکت آلفای شرکت فایرفلای که همراه با خود محموله ای را نیز به همراه داشت ازسکوی پرتاب پایگاه فضایی وندنبرگ بلند شد. در حالی که در ابتدا پروازی کاملا عادی را تجربه کرد اما وجود یک نقص فنی باعث شد تا این راکت منفجر شود و محموله های آن نیز از بین برود.

راکت آلفا برای اولین بار و به صورت آزمایشی به عنوان اولین سیستم پرتاب فایرفلای فعالیت خود را آغاز کرد. این راکت توانست از سکوی پرتاب خود با موفقیت بلند شود. اما پس از پرتاب از سکو و تنها چند دقیقه پس از آن دچار نقص فنی شد. البته در صنعت هوافضا حتی بلند شدن از سکو نیز یک دستاورد موفق محسوب می شود. فایرفلای پس از از انفجار راکت در توییتر خود اعلام کرد در زمان انفجار کلیه پروتکل های امنیتی برای حفظ جان کارکنان انجام گرفته بود و این کارکنان به منظور جلوگیری از برخورد قطعات راکت با آنها خارج شده بودند. همچنین این شرکت خصوصی اعلام کرد بعد از بررسی‌های لازم علت انفجار راکت آلفا را همراه با جزئیات منتشر خواهد کرد.

شرکت خصوصی فایرفلای در سال ۲۰۱۴ میلادی کار خود را در زمینه انجام پروازهای تجاری آغاز کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز پس از یک ورشکستگی مالی مجدداً فعالیت خود را با نام فایرفلای آغاز کرد.قرار است راکت‌های شرکت برای ارسال محموله هایی به وزن یک تن به مدار زمین فعالیت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال