فایرفاکس 40 منتشر شد: رابط کاربری ویندوز 10، سیستم شناسایی بهتر بدافزارها و امکانات بیشتر (به همراه لینک دانلود)

به تازگی کمپانی موزیلا، نسخه‌ی جدید مرورگر محبوب فایرفاکس را به صورت عمومی برای کامپیوترهای شخصی و سیستم‌عامل اندروید عرضه نمود. تغییرات بروزرسانی این مرورگر در همان ابتدا که برنامه را باز می‌کنید، به خوبی مشخص می‌شود. دلیل این موضوع نیز تغییر شکل ظاهری و بهره‌گیری از رابط کاربری ویندوز 10 می‌باشد. همچنین، بخش امنیتی و سیستم مقابله […]

به تازگی کمپانی موزیلا، نسخه‌ی جدید مرورگر محبوب فایرفاکس را به صورت عمومی برای کامپیوترهای شخصی و سیستم‌عامل اندروید عرضه نمود. تغییرات بروزرسانی این مرورگر در همان ابتدا که برنامه را باز می‌کنید، به خوبی مشخص می‌شود. دلیل این موضوع نیز تغییر شکل ظاهری و بهره‌گیری از رابط کاربری ویندوز 10 می‌باشد. همچنین، بخش امنیتی و سیستم مقابله با بدافزار در این مرورگر حالا بهتر از قبل عمل می‌کند.

موزیلا اعلام کرده که تغییرات رابط کاربری مرورگر به شکلی بوده که در عین مشخص بودن، پیچیدگی خاصی ندارد و آن را “متفکرانه” می‌داند. المان‌ها در نسخه‌ی چهلم از این مرورگر نیز به خوبی دیده می‌شوند. به عنوان مثال دکمه‌ی Close در مرورگر، بزرگتر از قبل شده و احتمالا اندازه‌ی فونت (قلم) بزرگتر در قسمت نوار ابزار این مرورگر نیز در همان ابتدای ورودتان به نرم‌افزار، توجه شما را به خود جلب کند. دلیل این ابعاد بزرگتر نیز آسودگی کاربرانی است که از صفحه‌نمایش‌های لمسی استفاده می‌کنند.

پس از اینکه مدیرعامل موزیلا نیز نامه‌ای سرگشاده برای مایکروسافت نوشت، حالا مهندسین این شرکت سعی کرده‌اند تا محیط این مرورگر را تا حد ممکن به فضای ویندوز 10 نزدیک کنند تا کاربران برای استفاده از فایرفاکس به عنوان مرورگر پیش‌فرض، ترغیب شوند.

Firefox 40 adds Windows 10 UI tweaks, expanded malware protection and more 2

 

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که زمانی که کاربران قصد دارند تا در قسمت مربوط به جستجو در نوار وظیفه، عبارتی را در اینترنت جستجو کند، فایرفاکس این امکان را برای آنها به وجود می‌آورد که بتوانند از طریق هر موتور جستجویی که قبلا به عنوان موتور جستجو پیش‌فرض انتخاب شده، نتیجه‌ را مشاهده نمایند. در واقع برنامه‌نویسان فایرفاکس کاری کرده‌اند که سرچ کردن از طریق این قسمت، تنها با اتکا به موتور جستجو Bing انجام نگیرد. این موضوع تنها در مورد فایرفاکس صدق می‌کند و سایر برای استفاده از چنین قابلیتی در مرورگرهای دیگر، باید از افزونه‌هایی که توسعه‌دهندگان عرضه‌ می‌کنند، استفاده کرد. هر چند، به احتمال زیاد این موضوع در مورد مرورگرهای دیگر نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

در مورد بخش امنیتی و سیستم شناسایی بهتر بدافزارها، همکاری‌های موزیلا و گوگل باعث شده تا اگر شما از طریق موتور جستجو گوگل، وارد سایتی شوید که پیشتر به عنوان یک سایت آلوده شناخته می‌شود، از ورود شما به آن سایت جلوگیری شده و پیغامی با همین مضمون دریافت می‌کنید.

برای دانلود رایگان FireFox 40، می‌توانید به وب‌سایت موزیلا مراجعه کرده و از این لینک، آخرین نسحه از مرورگر فایرفاکس را دانلود نمایید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال