فایرفاکس پشتیبانی بسیاری از پلاگین‌ها را تا پایان سال 2016 متوقف خواهد کرد

ساعاتی پیش موزیلا به‌صورت رسمی خبر داد که پشتیبانی از بسیاری از پلاگین‌ها همچون Microsoft Silverlight و Java را تا پایان سال 2016 متوقف و پشتیبانی از پلاگین‌هایی همچون Flash، ادامه پیدا خواهد کرد. پلاگین‌ها همواره از مهم‌ترین بخش‌های هر مرورگری به حساب می‌آیند و عمده‌ی استفاده از آن‌ها نیز به جهت پخش آنلاین محتوای […]

ساعاتی پیش موزیلا به‌صورت رسمی خبر داد که پشتیبانی از بسیاری از پلاگین‌ها همچون Microsoft Silverlight و Java را تا پایان سال 2016 متوقف و پشتیبانی از پلاگین‌هایی همچون Flash، ادامه پیدا خواهد کرد.

پلاگین‌ها همواره از مهم‌ترین بخش‌های هر مرورگری به حساب می‌آیند و عمده‌ی استفاده از آن‌ها نیز به جهت پخش آنلاین محتوای رسانه‌ای است؛ چیزی که عموماً توسط خود مرورگر و یا خودش شبکه‌ای اینترنت، پشتیبانی نمی‌شود. هرچند با ظهور نسل جدید پلاگین‌هایی همچون HTML5، بازی‌های کاملاً سه‌بعدی و تحت اینترنت عرضه شدند و در واقع این پلاگین‌ها، بستری برای ایجاد مواردی کاملاً غیر مرتبط گشت. همچنین نیازی به اشاره ندارد اما واقعاً این بازی‌های سه‌بعدی، نه‌تنها زیبا ساخته نمی‌شوند، بلکه علاوه بر مصرف بسیار بالای باتری، مشکلات امنیتی زیادی نیز دارند.

سایر مرورگرها همچون Chrome و Edge نیز پیش از این، پشتیبانی از پلاگین‌ها را متوقف کرده‌اند. حتی کروم بسیاری از محتوای غیرضروری که به کمک پلاگین Flash طراحی شده را به صورت خودکار غیرفعال می‌کند. خب شاید پایان سال 2016، زمانی طولانی برای متوقف کردن پشتیبانی از این پلاگین‌ها باعث شده باشد در این زمینه، موزیلا عقب‌تر از سایر رقبای خود قرار بگیرد، اما این خبر خوبی است که موزیلا قصد دارد سرانجام این کار را انجام دهد.

البته باید اشاره کنیم هم‌اکنون نسخه‌های جدید ویرایش 64-بیتی از مرورگر فایرفاکس که برای سیستم‌عامل Windows عرضه می‌شود، از پلاگین‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد موزیلا این برنامه را جدی گرفته و از همین حالا به فکر متوقف کردن آن است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال