سهم بازار فایرفاکس حالا از جمع تمام مرورگرهای مایکروسافت بیشتر است!

تعداد کاربران مرورگر فایرفاکس روی دستگاه‎های دسکتاپ از مجموعه تمامی کاربران مرورگرهای وب مایکروسافت بیشتر است، ولی این رقابت معنای خودش را از دست می‎دهد چون مرورگر کروم گوگل تقریبا دو برابر سهم مجموع مرورگر‎های فایرفاکس و مایکروسافت در بازار را به خود اختصاص می‎دهد. طبق آخرین آماری که از سایت Statcounter به دست آمده […]

تعداد کاربران مرورگر فایرفاکس روی دستگاه‎های دسکتاپ از مجموعه تمامی کاربران مرورگرهای وب مایکروسافت بیشتر است، ولی این رقابت معنای خودش را از دست می‎دهد چون مرورگر کروم گوگل تقریبا دو برابر سهم مجموع مرورگر‎های فایرفاکس و مایکروسافت در بازار را به خود اختصاص می‎دهد.

طبق آخرین آماری که از سایت Statcounter به دست آمده است، نشان داده می‎شود که در ماه فروردین مجموعا مرورگرهای اج و اینترنت اکسپلورر 15.5 درصد سهم استفاده از مرورگرهای دسکتاپ در جهان را به خود اختصاص داده‎اند که این مقدار به نسبت ماه قبل آن که 15.8 درصد بوده، کاهش یافته است.

تاثیر معرفی مرورگر جدید مایکروسافت یعنی اج به نظر اندک می‎آید، به نحوی که کاربران ویندوز 10 ظاهرا سایر مرورگرها را ترجیح می‎دهند.

این سایت اعلام می‎کند، انتظاری که از عرضه‎ی ویندوز 10 با مرورگر اج می‎رفت که سهم کلی مایکروسافت از بازار مرورگر را بالا ببرد هنوز رخ نداده است.

ww-desktop-browser-apr-2016-100661375-large

در فروردین ماه امسال، میزان سهم فایرفاکس از مجموعه سهم مرورگرهای مایکروسافت در جهان بیشتر بود ولی این وسط برنده مرورگر کروم گوگل است که فرسخ‎ها با آن‎ها فاصله دارد.

بعضی از افراد عدم موفقیت مرورگر اج را در جذب کاربران به محدودیت‎های آن ربط می‎دهند یعنی: برخلاف سایر اکثر مرورگرها، این مرورگر فاقد افزونه‎هایی است که باعث بالا رفتن میزان عملکردهای آن شود. با این حال یک قضیه‎ی اجباری نیز ممکن است دخیل باشد یعنی: زمانی که کاربران از نسخه‎ی قدیمی‎تر سیستم‎عاملی که دارند به ویندوز 10 آپگرید می‎کنند، اپلیکیشن‎هایی که قبلا نصب شده‎اند سر جای خود باقی می‎مانند، در نتیجه کاربران می‎توانند به سادگی به استفاده از مرورگر فعلی خود ادامه دهند و هرگز قابلیت‎های اج را کشف نکنند.

میزان سهم فایرفاکس از بازار اندکی از مایکروسافت بیشتر است، با در اختیار داشتن آمار 15.6 درصدی، ولی این مقدار به نسبت ماه قبل که 15.7 درصد بوده، مقدار کمی کاهش یافته است.

سهم کروم از بازار هم‎چنان در حال بالا رفتن است به نحوی که در ماه اسفند 60.1 درصد و در ماه فروردین این مقدار به 60.5 درصد رسیده است.

اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، سهم کروم در ماه خرداد ممکن است دو برابر مجموعه سهم‎ مرورگرهای فایرفاکس و مایکروسافت از بازار مرورگرها شود.

باید اشاره داشت که طبق آماری که همین سایت ارائه داده است، سهم مرورگر سافاری اپل از کاربران دسکتاپی هم‎چنان چند ماهی می‎شود در مقدار 4.6 درصد ثابت مانده است.

در دنیای دستگاه‎های همراه

در دنیای گوشی‎های همراه و تبلت‎ها ولی داستان به نحو دیگری است چون کروم در دی ماه سال 94 به آمار 35.3 درصدی رسید، ولی از آن زمان به بعد این مقدار به 32.5 درصد کاهش یافته است چون مرورگر اندروید جدید شرکت سامسونگ سهم آن را به خود اختصاص داده است. در عرض فقط سه ماه، مرورگر اینترنت سامسونگ 5.1 درصد از سهم بازار مرورگرهای موبایل را به خود اختصاص داده که این مقدار به نسبت مرورگر اینترنت اکسپلورر موبایل مایکروسافت سه برابر بیشتر است.

در همین حین، مرورگر سافاری iOS، چند ماهی می‎شود آماری در حدود 23 درصد دارد و آمار این وب‎سایت از طرف دیگر نشان می‎دهند که سهم مرورگر خام اندروید از بازار در دراز مدت کاهش داشته به صورتی که مقدار آن در ماه فروردین 9.1 درصد و در مقایسه با همین زمان در سال گذشته این مقدار 17.56 درصد بوده است.

مرورگری که در طول چند سال گذشته به شکل ثابتی در حال اوج‎گیری بوده است مرورگر UC، یک اپلیکیشن اندرویدی توسعه‎یافته در کشور چین است. سهم آن از مقدار 11.8 درصدی که در سال گذشته داشته به 17.8 درصد رسیده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال