تاخیر در اولین ماموریت خصوصی به سیاره زهره

شرکت راکت لب که مسئول اولین ماموریت خصوصی به زهره بوده است به دلایلی این ماموریت را به تاخیر انداخت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راکت لب قرار بود اولین ماموریت به سیاره زهره را در ماه گذشته آغاز کند. اما به نظر می رسد این ماموریت تا ژانویه ۲۰۲۵ نیز پرتاب […]

شرکت راکت لب که مسئول اولین ماموریت خصوصی به زهره بوده است به دلایلی این ماموریت را به تاخیر انداخت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راکت لب قرار بود اولین ماموریت به سیاره زهره را در ماه گذشته آغاز کند. اما به نظر می رسد این ماموریت تا ژانویه ۲۰۲۵ نیز پرتاب نخواهد شد. البته ژانویه ۲۰۲۵ به عنوان اولین پنجره پرتاب برای کاوشگر این شرکت محسوب میشود. هنوز دلایل تاخیر در این ماموریت مشخص نشده است. طبق توضیحات سخنگوی راکت لب، در حال حاضر ماموریت های تجاری اولویت این شرکت محسوب میشوند.

هدف از ماموریت راکت لب به سیاره زهره که برای نخستین بار در اوت ۲۰۲۰ اعلام شده بود بررسی جو این سیاره برای جستجوی شرایط مورد نیاز برای حیات است. زهره به دلیل گرمای زیاد سیاره جهنمی نام گرفته است. دمای سطح این سیاره قادر به ذوب کردن سرب است. اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است جو زهره که شرایطی مشابه زمین دارد حیات میکروبی داشته باشد.

دانشمندان در سال ۲۰۲۰ نشانه هایی مبنی بر وجود فسفین در جو زهره یافتند. فسفین که محصول حیات میکروبی است در باتلاق ها در سطح زمین وجود دارد. یافتن این ترکیب یکی در جو زهره باعث هیجان زیادی در بین دانشمندان شد.

راکت لب برای این ماموریت کاوشگری بسیار ارزان را پیشنهاد کرده است. این کاوشگر قبل از فضاپیماهای ناسا به زهره خواهد رسید. در این ماموریت علاوه بر راکت لب دانشگاه MIT و برخی نیکوکاران خیر نیز حضور دارند که هزینه این ماموریت را متقبل شده اند‌. ماموریت راکت لب تنها به اندازه یک درصد از ماموریت های ناسا در زهره هزینه دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال