Fixstars، حجیم ترین هارد جامد (SSD) ساخته شده تا کنون را معرفی کرد!

تکنولوژی هارد های جامد با سرعت فوق العاده بالایی در حال رشد می باشد و حالا هارد های جامدی توسط شرکت Fixstars معرفی شده اند که می توانند آینده ی هارد های مکانیکی را دگرگون سازند و شاید آنها را برای همیشه حذف کنند! شرکت ژاپنی Fixstars در جدیدترین خبری که منتشر کرده است، خبر از […]

تکنولوژی هارد های جامد با سرعت فوق العاده بالایی در حال رشد می باشد و حالا هارد های جامدی توسط شرکت Fixstars معرفی شده اند که می توانند آینده ی هارد های مکانیکی را دگرگون سازند و شاید آنها را برای همیشه حذف کنند!

شرکت ژاپنی Fixstars در جدیدترین خبری که منتشر کرده است، خبر از عرضه ی هارد های جامد 1 و 3 ترابایتی با نام های SSD-1000M و  SSD-3000M داده است، هارد هایی که در درجه ی اطمینان بالا (Enterprise) قرار می گیرند.

در حال حاضر، این هارد های جامد، پر ظرفیت ترین هارد های جامد 2.5 اینچی می باشند که تاکنون معرفی شده اند و علاوه بر این، بالاترین سرعت Read/Write را میان هارد های دیگر دارند و مناسب دیتا سنتر ها، HPC ها و ADAS ها می باشند.

همانطور که می دانید هارد های جامد، بسیار بیشتر از گذشته در حال استفاده در دیتا سنتر ها و مراکز بزرگ می باشند و کمتر شدن تعداد این هارد ها و جایگزین شدن هارد های پرسرعت تر و با ظرفیت تر با آن ها، می تواند باعث شود هارد های کمتری مورد استفاده قرار بگیرد و پشتیبانی فنی را نیز آسان تر می کند. برای هر چه بهتر شدن عملکرد این هارد ها نیز، شرکت Fixstars از کنترلر انحصاری خود برای بخش NAND این هارد ها استفاده کرده است که می تواند افزایش سرعت و سلامت هارد ها را تضمین نماید.

یکی از مدیران ارشد شرکت Fixstars، آقای Satoshi Miki، درباره ی این هارد های جامد اینگونه اعلام کرد:

“این هارد ها را در نوامبر سال گذشته در کشور ژاپن روانه ی بازار نمودیم و با بازخورد فوق العاده رو به رو شدیم. همین موضوع سبب شده است تا با عرضه ی این هارد های جامد به صورت جهانی، راه خود را بازار های دیگر باز کرده و بخش های دیگر بازار را تصاحب کنیم!”

نظر شما چیست؟ آیا هارد های جامد می توانند در آینده، جای هارد های مکانیکی را بگیرند؟ البته این موضوع کمی سخت اتفاق خواهد افتاد چرا که همانطور که می دانید، هارد های جامد از قیمت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال