این سنسور انعطاف‌پذیر بر میزان مایعات بدن شما در هنگام ورزش نظارت می‌کند

در حال حاضر گجت‌های سلامتی می‌تواند طیف وسیعی از اطلاعات همچون میزان کالری سوزانده شده، ضربان قلب و اینکه ما چه اندازه دویده‌ایم را در مورد بدن ما بررسی نمایند. در آینده نیز نباید شگفت‌زده شوید اگر ببینید که این گجت‌ها بتوانند میزان مایعات بدن شما را نیز کنترل نمایند، چرا که اخیرا محققین در […]

در حال حاضر گجت‌های سلامتی می‌تواند طیف وسیعی از اطلاعات همچون میزان کالری سوزانده شده، ضربان قلب و اینکه ما چه اندازه دویده‌ایم را در مورد بدن ما بررسی نمایند. در آینده نیز نباید شگفت‌زده شوید اگر ببینید که این گجت‌ها بتوانند میزان مایعات بدن شما را نیز کنترل نمایند، چرا که اخیرا محققین در مرکز UC Berkeley موفق به تولید سنسورهای انعطاف‌پذیر شده‌اند که می‌تواند این مورد را نیز کنترل کند.

در واقع این سنسورها که به صورت مایع طراحی می‌شوند، بدین گونه مورد استفاده قرار می‌گیرند که همراه با گجت مورد نظر بر روی مچ دست و یا بر روی سر همانند یک هدبند بسته شده و قادر خواهند بود تا دمای پوست، میزان الکترولیت و متابولیسم بدن را اندازه‌گیری نمایند.

همچنین این سنسورها می‌تواند سطح مواد شیمیایی موجود در بدن شما را نیز اندازه گرفته و در صورت وجود هر گونه مشکل و یا زیاد بودن ماده‌ای خاص همچون عدم تعادل در میزان مواد شیمیایی، شما را مطلع سازد. هر چند، هنوز طرح نهایی این سنسورها ارائه نشده و شاید چیزی که حالا آن را مشاهده می‌کنیم، کمی بزرگ و بدون دقت کافی به نظر برسد.

در این مورد نیز محققین اذعان داشته‌اند که می‌توانند اندازه‌ی این سنسورها را کاهش دهند. البته اینکه چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، هنوز مشخص نیست و شاید باید زمان بیشتری را برای رسیدن به این موضوع پیش رو داشته باشیم، اما می‌توان گفت این سنسورها و چنین چیزی می‌تواند آینده2ی گجت‌های سلامتی را تغییر داده و امکانات بسیار بیشتر و جذاب‌تری را به همراه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال