برای نخستین بار از گوش چاپ سه بعدی شده برای پیوند استفاده شد

برای اولین بار در جهان یک گوش چاپ سه بعدی شده برای پیوند به یک بیمار با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Therapeutics 3D Bio برای نخستین بار از روش چاپ سه بعدی برای پیوند به یک بیمار استفاده کرد. این شرکت برای چاپ این گوش […]

برای اولین بار در جهان یک گوش چاپ سه بعدی شده برای پیوند به یک بیمار با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Therapeutics 3D Bio برای نخستین بار از روش چاپ سه بعدی برای پیوند به یک بیمار استفاده کرد. این شرکت برای چاپ این گوش از سلولهای خود بیمار استفاده کرد.

این نخستین بار است که یک گوش چاپ سه بعدی با موفقیت به بیمار پیوند زده شده است. این بیمار ۲۰ ساله دچار اختلال مادرزادی بود که طی آن یکی از گوش های وی کوچک و بد شکل بود.

این شرکت اعلام کرد گوش چاپ شده مطابق با گوش چپ این بیمار است به طوری که به طور کامل با آن مطابقت دارد. پس از تکمیل نیز در ماه مارس به سر بیمار متصل شد. به مرور زمان نیز بازسازی بافت غضروف ادامه خواهد یافت و بدین ترتیب ظاهر آن به گوش طبیعی شباهت پیدا خواهد کرد.

یکی از سوالات مهم در مورد اندام های چاپ سه بعدی ایمنی آنها است. در حال حاضر در این مورد اطلاعات کمی افشا شده است. فناوری و تکنیک های این فرایند در این صنعت شبیه به یک راز باقی مانده است و هنوز نمی توان به طور خلاصه در این مورد سخن گفت. شرکت Therapeutics 3D Bio می گوید: طرح آزمایشی توسط استانداردهای سختگیرانه مسئولان فدرال مورد بررسی قرار گرفت. پس از آن اطلاعات مربوط به مطالعه در زمان مقرر در یک مجله پزشکی چاپ شد.

این شرکت قصد دارد کارآزمایی بالینی بزرگتر خود را روی حدود یازده بیمار بررسی کند. بنابراین در آینده ممکن است برخی پیوندها توسط بدن بیماران رد شود یا به دیگر عوارض سلامتی منجر شود که هنوز پیش بینی نشده است. البته با توجه به استفاده از سلولهای بدن بیمار برای چاپ سه بعدی امکان رد پیوند یا بروز عوارض بسیار پایین است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال