برای اولین بار یک ماهواره توسط فضاپیما تعمیر شد

اخیرا یک ماهواره اینتل ست 901 پس از پایان ماموریت خود توسط یک فضاپیما تعمیر و دوباره در مدار قرار گرفت. اکنون این ماهواره قادر است تا 5 سال دیگر نیز به فعالیت ادامه دهد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از techspot، دستگاه MEV-1 مربوط به شرکت نورثروپ گرومن […]

اخیرا یک ماهواره اینتل ست 901 پس از پایان ماموریت خود توسط یک فضاپیما تعمیر و دوباره در مدار قرار گرفت. اکنون این ماهواره قادر است تا 5 سال دیگر نیز به فعالیت ادامه دهد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از techspot، دستگاه MEV-1 مربوط به شرکت نورثروپ گرومن نوعی فضاپیما محسوب می شود که قابلیت تعمیر نیز دارد. این فضاپیما در مهرماه سال گذشته بوسیله یک راکت پروتون به فضا پرتاب شد و به ماهواره اینتل ست 901 متصل شد. این فضاپیما توانست این ماهواره را که در شکاف مداری ۳۳۲.۵ درجه شرقی قرار گرفته بود جابجا و در مدار قرار دهد. بدین ترتیب ماهواره مجددا قابل استفاده شد و اکنون حدود 30 کاربر دارد و در بررسی عملکرد آن نیز مشکلی مشاهده نشده است.

به علت قیمت بالای ماهواره ها و همچنین زمان زیادی که برای ساخت آنها صرف می شود، تعمیر و استفاده مجدد از آنها می تواند سودمند باشد. افزایش عمر فیزیکی ماهواره اینتل ست 901 توسط فضاپیما انجام و مشکلات مداری آن نیز برطرف شده است. این دستگاه تا 5 سال به ماهواره متصل خواهد بود . نورثروپ گرومن قصد دارد فضاپیماهای MEV دیگری را به فضا ارسال کند تا بتواند ماهواره های دیگری را تعمیر کند. با توجه به عمر زیاد ماهواره های در مدار و فضای محدود آنها نیازمند دستگاه های جدید برای جایگزینی هستیم یا اینکه به فکر تعمیر آنها باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال