برای نخستین بار از آزمایش ادرار برای تشخیص سرطان کبد استفاده شد

دانشمندان برای نخستین بار آزمایش ادرار را برای تشخیص سرطان کبد ابداع کردند که در آن از یک فناوری و روش غیر تهاجمی استفاده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر بیماری هایی مانند سرطان از طریق سونوگرافی، جراحی و یا آزمایش خون تشخیص داده می شود که همگی […]

دانشمندان برای نخستین بار آزمایش ادرار را برای تشخیص سرطان کبد ابداع کردند که در آن از یک فناوری و روش غیر تهاجمی استفاده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر بیماری هایی مانند سرطان از طریق سونوگرافی، جراحی و یا آزمایش خون تشخیص داده می شود که همگی آنها روشی تهاجمی محسوب می شوند. گروهی از پژوهشگران در موسسه پژوهشهای سرطان بریتانیا با استفاده از یک زیست نشانگر جدید توانستند از روی آزمایش ادرار سرطان کبد را تشخیص دهند.

دکتر ساوریو تاردیتو، پژوهشگر ارشد این موسسه در مورد کشف اخیر می گوید: با توجه به افزایش روز افزون افراد مبتلا به سرطان کبد به ابزار جدیدی در درمان زودهنگام این بیماری نیاز داشتیم. اکنون نیز از کشف این متابولیت جدید بسیار هیجان‌زده هستیم. این ماده پیش از این هرگز در پستانداران شناسایی نشده بود.

با توجه به اینکه به نوع خاصی از سرطان کبد اختصاص دارد می تواند در آزمایش‌های تشخیصی مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین به خوبی در ادرار شناسایی شده و به طور بالقوه یک نشانگر مناسب در بخش نظارت بر رشد تومورها در کبد خواهد بود.

در حدود یک چهارم از بیماران مبتلا به سرطان کبد رشد تومور به دلیل وجود مولکول پروتئینی به نام بتا کائتین ایجاد می شود. در آزمایش ادرار مورد نظر نیز می توان با روش جدید این مولکول را شناسایی کرد.

این پژوهشگران در هنگام مطالعه روی موش‌های مبتلا به نوع خاصی از تومور کبدی و متابولیتی به نام N5-methylglutamine این مولکول را شناسایی کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال