برای اولین بار در تاریخ کاوشگر پارکر به اتمسفر خورشید وارد شد

کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا برای اولین بار در تاریخ توانست به اتمسفر خورشید وارد شود. به گفته این آژانس این دستاورد تاریخی برای اولین بار اتفاق افتاد که یک ساخته دست بشر توانست از این اتمسفر خارجی عبور کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان فضایی آمریکا اعلام کرد اکنون کاوشگر خورشیدی […]

کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا برای اولین بار در تاریخ توانست به اتمسفر خورشید وارد شود. به گفته این آژانس این دستاورد تاریخی برای اولین بار اتفاق افتاد که یک ساخته دست بشر توانست از این اتمسفر خارجی عبور کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان فضایی آمریکا اعلام کرد اکنون کاوشگر خورشیدی پارکر توانست برای مدت کوتاهی از اتمسفر خورشید یا همان تاج خورشید عبور کند. در اردیبهشت خبرهایی در مورد عبور پارکر از درون اتمسفر خورشید منتشر شده بود اما تحلیل‌های اخیر نیز این اطلاعات را تایید کرده است. عبور پارکر از تاج خورشید با تحمل حرارت زیاد و همراه با کسب اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه بوده است.

 نیکولا فاکس مدیر واحد هلیو فیزیک ناسا در مورد این کاوشگر گفته است: فرود روی ماه به دانشمندان کمک کرد تا بتوانند نسبت به شکل گیری این قمر اظهار نظر کنند. اکنون نیز لمس خورشید برای اولین بار گامی بزرگ برای بشریت محسوب می شود که می توانند اطلاعات مهمی را در مورد این ستاره و منظومه شمسی به دست آورند.

پارکر با عبور از لبه بیرونی تاج خورشید در تاریخ ۸ اردیبهشت توانست از لبه بیرونی خورشید عبور کند. این مرز مهم به نام مرز آلف ون جایی است که مواد خورشیدی پس از خلاصی از گرانش و نیروهای مغناطیسی این ستاره در فضا پخش می شوند. مرکز این مرز مهم نیز ۱۳ میلیون کیلومتری فوتوسفر خورشید قرار دارد.

به گفته استوارت بیل از دانشگاه کالیفرنیا این کاوشگر سه بار از بالا و پایین و در طول پنج ساعت توانست از این مرز عبور کند. در این زمان این کاوشگر در احاطه میدان مغناطیسی قوی خورشیدی و جنبش ذرات بوده است.

تیم علمی این کاوشگر نیز در آینده پس از عبور عمیق‌تر از داخل تاج اطلاعات بیشتری را منتشر خواهند کرد. قرار است این فضاپیما طی سه سال آینده خود را به فاصله هفت میلیون کیلومتری فوتوسفر خورشید برساند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال