برای نخستین بار از زمان معرفی ChatGPT کاربران آن کاهش یافته است

چت بات ChatGPT که از سال گذشته در اختیار کاربران قرار گرفته بود خیلی زود به مهم‌ترین محصول شرکت OpenAI تبدیل شد. از آن زمان به بعد تعداد کاربران آن رشد صعودی داشته است. اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد برای نخستین بار کاربران این سرویس دچار کاهش شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

چت بات ChatGPT که از سال گذشته در اختیار کاربران قرار گرفته بود خیلی زود به مهم‌ترین محصول شرکت OpenAI تبدیل شد. از آن زمان به بعد تعداد کاربران آن رشد صعودی داشته است. اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد برای نخستین بار کاربران این سرویس دچار کاهش شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، واشنگتن پست گزارشی را در مورد این سرویس منتشر کرده است که در آن از داده‌های مربوط به Similar web استفاده شد. این داده‌ها نشان می‌دهد کاربران موبایلی و دسکتاپی ChatGPT در ماه گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است. کاربران آیفون نیز این اپلیکیشن را کمتر دانلود کرده است هنوز علت این تصمیم کاربران مشخص نشده است. در این گزارش به میزان ترافیک وب این چت باد در ماه نوامبر سال گذشته اشاره شد که به طور حیرت آوری حالت انفجاری داشته است. همچنین نرخ تعامل نیز روند افزایشی داشت به طوری که در ماه می رکورد زد. اما اکنون علاوه بر نرخ تعامل میزان وقت گذاری کاربران در این وب سایت نیز کاهش داشته است.

شرکت سیمیلار وب که وظیفه بررسی آمارهای وب را بر عهده دارد می‌گوید احتمالاً این کاهش تعداد کاربران همان از بین رفتن حباب اولیه بازار مربوط به چت بات‌های هوش مصنوعی بوده است. همچنین بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان با شروع تابستان دیگر از این سرویس برای تکالیف خود استفاده نمی‌کنند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز استفاده از این چت را برای گفت و گو و یا انجام کار ممنوع اعلام کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال