برای نخستین بار رشد سلول های خونی در فضا توسط فضانوردان چینی انجام گرفت

فضانوردان چینی موفق شدن برای نخستین بار در فضا تولید و رشد سلول‌های بنیادی را با موفقیت انجام دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش منتشر شده توسط ساوث مورنینگ چاینا، محققان برای نخستین بار در تاریخ ۱۰ می و در ماموریت تیانژو ۶ سلول های بنیادی را به فضا منتقل […]

فضانوردان چینی موفق شدن برای نخستین بار در فضا تولید و رشد سلول‌های بنیادی را با موفقیت انجام دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش منتشر شده توسط ساوث مورنینگ چاینا، محققان برای نخستین بار در تاریخ ۱۰ می و در ماموریت تیانژو ۶ سلول های بنیادی را به فضا منتقل کردند.

زمان انجام آزمایش روی این سلول ها پس از اتصال فضاپیمای باری به ایستگاه فضایی چین آغاز شد. اکنون این سلول ها پس از گذشته تقریباً نیم ماه بار دیگر با کمک فضاپیمای شنژو ۱۵ به زمین منتقل شدند. این سلول ها همان سلول های چند قابلیتی انسان هستند که امکان ایجاد تمام سلول های اصلی از آنها وجود دارد. این سلول ها در فضا در محفظه آزمایشگاهی ونتیان قرار داشتند.

در مرحله بعد تمایز این سلول ها با سلول های خون مورد بررسی قرار گرفت. لی شیائوهوا، محقق موسسه فناوری شنژن و رهبر این مطالعه می گوید: در این آزمایش تغییر سلول های بنیادی چند قابلیتی به سلول های بنیادی خون مشاهده شد.

وی در این مورد می گوید: سلول های چند قابلیتی با تبدیل شدن به شکل خوشه ای دچار بلوغ و تمایز بیشتری خواهند شد. در این آزمایش ما موفق به تولید سلولهای بنیادی خون انسان در فضا شدیم این سلول ها در فضا در شرایط خوبی قرار داشته و امکان جمع‌آوری داده‌های مورد انتظار فراهم شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال