برای نخستین بار سهم انرژی های تجدید پذیر در جهان به بیش از ۱۰ درصد رسید

طبق گزارش بلومبرگ برای نخستین بار سهم انرژی های خورشیدی و بادی در جهان به بیش از ده درصد رسیده است. جهان از روش های مختلف استفاده می کنند تا به سمت سبزتر شدن حرکت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ انرژی های خورشیدی و بادی […]

طبق گزارش بلومبرگ برای نخستین بار سهم انرژی های خورشیدی و بادی در جهان به بیش از ده درصد رسیده است. جهان از روش های مختلف استفاده می کنند تا به سمت سبزتر شدن حرکت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ انرژی های خورشیدی و بادی توانستند بیش از ده درصد از تولید برق در جهان را به خود اختصاص دهند.در گزارش منتشر شده توسط BloombergNEF آمده است: در سال ۲۰۲۱ از مجموع ۳۰۰۰ تراوشات ساعت برق مورد نیاز حدود ۱۰.۵ درصد آن توسط انرژی خورشیدی و بادی تولید شد. در این بین۳.۷ درصد به انرژی خورشیدی و ۶.۸ درصد به انرژی باد تعلق دارد که در مقایسه با یک دهه گذشته منابع انرژی تجدیدپذیر گسترده شده و از سهم یک درصدی اکنون به ده درصد رسیده اند.

با توجه به آمار ارایه شده ۳۹ در صد از برق تولید شده در سال ۲۰۲۱ بدون کربن بوده است. سهم منابع آبی و هسته در تامین برق در جهان نیز به کمی بیش از ۲۵ درصد می‌رسد. لوئیزا دمورو از بخش انتقال انرژی در BloombergNEF می گوید: دربسیاری از کشورها استفاده از انرژی تجدیدپذیر بصورت پیش فرض مورد استفاده قرار میگیرد و جایگزین  روش های کنونی خواهد بود که بدون نیاز به قوانین اجباری و تنها به دلیل دستیابی به فناوری های با هزینه کمتر است.

البته در سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش نیاز به برق فعالیت نیروگاه‌های زغال سنگ و به تبع آن نشر کربن نیز افزایش داشته است. زیرا پس از همه گیری کرونا باردیگر فعالیت های اقتصادی آغاز شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال