برای اولین بار دو نفر موفق به برقراری ارتباط با یکدیگر در خواب شدند

محققان شرکت REMspace در تحقیقات اخیر خود موفق به برقراری ارتباط دو فرد در خواب شدند. این تحقیق نشان داد که خواب‌های هوشیار می‌توانند ابعاد جدیدی از ارتباط و پتانسیل بشری را باز کنند. این دو فرد با استفاده از تجهیزات مخصوص، خواب‌های هوشیار را القا کرده و پیام ساده‌ای با یکدیگر تبادل کردند. به […]

محققان شرکت REMspace در تحقیقات اخیر خود موفق به برقراری ارتباط دو فرد در خواب شدند. این تحقیق نشان داد که خواب‌های هوشیار می‌توانند ابعاد جدیدی از ارتباط و پتانسیل بشری را باز کنند. این دو فرد با استفاده از تجهیزات مخصوص، خواب‌های هوشیار را القا کرده و پیام ساده‌ای با یکدیگر تبادل کردند.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، خواب هوشیار زمانی رخ می‌دهد که فرد در حین خواب،نسبت به اینکه در حال خواب دیدن است آگاه است. این پدیده که در مرحله REM خواب رخ می‌دهد، می‌تواند کاربردهای بالقوه زیادی داشته باشد، از حل مشکلات فیزیولوژیکی تا یادگیری مهارت‌های جدید.

شرکت REMspace معتقد است که خواب REM پس از هوش مصنوعی، پیشرفت بزرگ بعدی خواهد بود که آماده است تمدن را متحول کند. این اعتقاد ما را بر می‌انگیزد تا فناوری‌ها و خدمات نوآورانه‌ای را توسعه دهیم و در این مسیر پیشگام باشیم. به گفته این شرکت خواب REM به افراد اجازه می‌دهد تا خود را در یک واقعیت کاملاً توسعه‌یافته غوطه‌ور کنند، جایی که می‌توانند ببینند، بشنوند، لمس کنند، بو کنند، بچشند، لذت و درد را تجربه کنند و حتی بدن و جنسیت خود را تغییر دهند. برخلاف واقعیت فیزیکی، خواب REM از محدودیت‌ها و قوانین آزاد است.

در یک آزمایش اخیر در 24 سپتامبر، شرکت‌کنندگان در خانه‌های خود خواب بودند در حالی که امواج مغزی و سایر داده‌های پلی‌سومنوگرافی آن‌ها به صورت از راه دور توسط یک دستگاه مخصوص ردیابی می‌شد. هنگامی که سرور تشخیص داد که اولین شرکت‌کننده وارد یک خواب هوشیار شده است، یک کلمه Remmyo تصادفی تولید کرد و آن را از طریق هدفون به او ارسال کرد. شرکت‌کننده این کلمه را در خواب خود تکرار کرد و پاسخ او ضبط و در سرور ذخیره شد.

هشت دقیقه بعد، شرکت‌کنندگان بعدی وارد یک خواب هوشیار شدند و پیام ذخیره شده را از شرکت‌کننده اول دریافت کردند. او پس از بیداری آن را تأیید کرد که اولین “چت” مبادله شده در خواب‌ها را نشان می‌دهد. این آزمایش پیشگامانه با موفقیت مفهومی تقریباً مشابه آنچه در فیلم «تلقین» نشان داده شده بود، را محقق کرد. این شرکت ادعا کرد که علاوه بر این، دو نفر دیگر نیز توانستند از طریق خواب‌های خود با سرور ارتباط برقرار کنند.

این ارتباط موفق پس از تقریباً پنج سال تحقیق دقیق و توسعه فناوری به دست آمد. پس از اولین ارتباط، محققان در حال کار برای ارتقای فناوری خود هستند و با هر تلاش جدید نتایج بهتری کسب می‌کنند. REMspace همچنین در حال تلاش برای دستیابی به ارتباط بلادرنگ در خواب‌های هوشیار است. با این حال، این کار می‌تواند پیچیده باشد، اما شرکت خوش‌بین است که بتواند این کار را در چند ماه آینده انجام دهد. مایکل رادوگا، بنیانگذار و مدیرعامل REMspace گفت: «دیروز، ارتباط در خواب مانند داستان‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسید. فردا اینقدر رایج خواهد بود که نمی‌توانیم زندگی خود را بدون این فناوری تصور کنیم.»